Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Trustpilot

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 76 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95285
    GregerA
    Deltagare

    Jag har beslutat mig för att testa Trustpilot för att få lite feedback på vad våra kunder tycker om oss.

    Någon annan som använder, eller har åsikter?

    #116968
    Lubic
    Deltagare

    Vi har blivit kontaktade av dem, men har inte haft tid att dra igång någon nu i år.

    Det vi mest har varit fundersamma över är om det är ok för kunderna att de får mail efter att ordern är klar och skickad med frågor om hur man har skött sig. Vi vill helst inte skicka mail i “onödan” till kunderna om de inte har efterfrågat dessa. Men annars är det dock svårt att få feedback.

    #116977
    granberg.erik
    Deltagare

    Jag har både en fot i undersökningsbranschen och ehandel. Har därför genom mitt företag (enkätfabriken) gjort lite kundundersökningar för ehandlare. Min erfarenhet är att det är bättre att göra en kundundersökning riktat till ett urval av kunder istället för till varje. Erbjuder man något presentkort eller så brukar få bli sura över mailet. Kan rekommendera att jobba med ett NKI för att kunna se vad som skapar nöjda kunder och för att sen kunna följa upp över tid. Mina undersökningar för min egen webbhandel har gett mycket värdefull information.

    #116989
    Richie72
    Deltagare

    En dansk kund skrev om mig i trustpilot och sen dess ber jag mina kunder skriva om mig på Trustpilot. Nu ska jag prova dem på riktigt (men det tar lite tid med inställningar med alla språk). De är stora i Danmark och jag tror det kommer bli slagsmål om att bli Europas största utvärderingsportal. Trustpilot och det tyska trusted shops verkar ha siktet inställt på Europa.

    Jag tror det är viktigt för potentiella kunder att kunna se vad andra kunder tycker. Att kunder får mail efter beställning tror jag inte någon bryr sig om eller ser som något negativt, det gör ju alla stora bolag som vill vara med på pricerunner, prisjakt osv.

    Att jobba med NKI är något helt annat och då finns det många undersökningsbolag att välja mellan.

    #116991
    GregerA
    Deltagare

    Tack för era synpunkter så här långt.

    Jag har idag skickat in e-mailadresser på de flesta privatkunder som handlat fr.o.m 1/11, så de kommer att få ett mail i dagarna. På så sätt får man förhoppningsvis ganska många omdömen på kort tid. (drygt 800 order, borde ge 50-100 omdömen).

    För nya order skickas ett mail 5 dagar efter leverans till dem.

    Jag tänkte köra så att alla får mailet ett tag framöver, sedan lägger jag nog in en slumpgenerator så att 10-20% får det. Det borde ge ett eller ett par omdömen om dagen om ca 10% följer uppmaningen.

    Att göra undersökningar på ett urval är klart också intressant. Då gör man lämpligen urvalet så att de fått leverans inom 24 timmar efter order, har inte returnerat eller reklamerat, brukar handla ofta, …. :p

    #116996
    Richie72
    Deltagare

    @GregerA 13083 wrote:

    Jag tänkte köra så att alla får mailet ett tag framöver, sedan lägger jag nog in en slumpgenerator så att 10-20% får det. Det borde ge ett eller ett par omdömen om dagen om ca 10% följer uppmaningen.

    Varför ska mailet inte gå till alla, är väl kanon om du får många omdömen.

    #116997
    GregerA
    Deltagare

    @Richie72 13088 wrote:

    Varför ska mailet inte gå till alla, är väl kanon om du får många omdömen.

    Vi har ganska många återkommande kunder. De kan nog tycka att det blir lite tjatigt att få mail efter varje order.

    #117018
    danielandersson
    Deltagare

    Hade inte hört talas om TrustPilot förut, men efter att man sett Iphonebutiken recensioner | Kundernas egna tankar om Iphonebutiken så blir man lite glad/nöjd ;)

    Vi skickar mail till alla kunder (som sagt ja till nyhetsbrev) och ber dem recensera produkterna de köpt samt oss (på Pricerunner och PrisJakt).

    Än så länge har vi bara haft 2-3 klagomål på flera tusen skickade mail..

    Nu har inte jag orkat läsa eller regga mig (om dom vill att jag ska ringa dem för ett konto så kan dom glömma mig som kund), men vad skiljer dem från t ex PrisJakt? Förutom att dom visar omdömen från sig själv OCH från andra källor.

    #117019
    Richie72
    Deltagare

    Trustpilot är stora i Danmark. Jag tror de håller på att marknadsföra sig i hela Europa.

    Greger, tack för svar, du har en poäng men samtidigt så kan en kund skriva “har handlat flera gånger av electrokit och blir lika nöjd varje gång”. Men visst beställer de typ en gång i månaden så blir 12 mail per år lite mycket.

    /Richard

    #117056
    GregerA
    Deltagare

    Nu har det börjat trilla in omdömen. Verkar nästan som om våra kunder är nöjda … :)

    Electrokit Sweden AB recensioner | Kundernas egna tankar om Electrokit Sweden AB

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 76 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.