Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Malmötorget ringde

Etiketter: ,

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101207
    Prylster
    Deltagare

    Hej alla!

    Nu undrar jag vad ni har för erfarenheter av de där “torgen” runt om i hela Sverige. En säljare ringde mig och berättade att de hade över 2 miljoner besökare på alla torgen sammanlagt (malmötorget, stockholmstorget osv) samt över 9000 företag som lade ut sina produkter på deras sajter.

    Har själv jobbat som säljare inom media i många år och förstår att det här inte kan stämma, men är det någon som vet om det är en bra eller dålig kanal för en webshop som säljer roliga och fyndiga prylar?

    #173850
    dstrombe
    Deltagare

    Ja du, ingen av de sidorna ger ens utslag på similarweb eller alexa. i Sthlm har de 10 annonser för igår.

    Får man det gratis så why not, annars förstår jag inte riktigt poängen…

    #173853
    Prylster
    Deltagare

    Jag förstår, säljaren pratade om 2,2 milj besökare varje månad och att de skulle köra en tv-kampanj nu och att man skulle ta chansen.
    För övrigt så prutade hon ner priset själv och det känns lite sådär enligt mig.

    Tack för insight iaf :D

    #171799
    expandtalk
    Deltagare

    De kanske menade de fysiska torgen? Malmötorget som begrepp har 170 sökningar per månad enligt Google. Stockholmstorget har 110 sökningar per månad. De rankar inte speciellt bra på speciellt många sökord – men de har lyckats knipa position 1 på “köp och sälj stockholm” ett begrepp som har 50 sökningar per månad.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.