|
|||
|
|||
![]()
Så jag kan inte bara ta summan i SEK och räkna ut momsen? Jag får ju mail när jag gjort en betalning och där står summan både i SEK och USD.
|
Annons |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jo, det går bra. Då använder du ju den valutakurs som gällde vid betalning. Men då bör du göra så även på andra köp som sker i annan valuta.
|
|||
|
|||
![]()
Strålande, Paypal kommer att användas i 95% av fallen så det blir bra.
En bokföringsfråga då, blir detta rätt? 1940 (bankkonto)------kredit-----150 4530 (import av tjänst)-debit-----120 6998 (utländsk moms)--debit------30 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Alltså får du boka så här 1940 (bankkonto)------kredit-----150 4530 (import av tjänst)-debit-----150 2614 (ber utg moms) - kredit----- 37,50 2640 (ingående moms)--debet------37,50 Hoppas det blev rätt nu ... ![]()
electro:kit - för Dig som tycker att elektronik är kul! Det är hos oss du köper Arduino, Raspberry Pi och Riktigt bra oscilloskop Senast redigerad av GregerA den 2011-08-22 klockan 19:45. Anledning: hade gjort fel i alla fall :o |
|
|||
|
|||
![]()
Det var just det som förbryllade mig, det blir ju ingen utgående moms eftersom ingenting säljs vidare. Men då förstår jag, tack snälla du!
![]() Edit: Fast det måste väl vara kredit på någon av momsraderna annars stämmer det ju inte? Senast redigerad av Stämpelstugan den 2011-08-22 klockan 19:48. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag såg att jag hade satt debet på båda momskontona, det var naturligtvis fel. Har rättat det nu.
![]()
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
One of the best logo designing company is vakilsearch. I started my business with the logo design they provided. Logo designing receiving process is vety simple. Visit here: logo design
|
|
|||
|
|||
![]()
Är inte så dyrt med logotyp och det är en bra investering, tar allt för lång tid att göra det själv om man inte kan photoshop bra.
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|