Plus Forum Övrigt Off-topic Varning för Företagslansering Sverige-bluffare som ringer och hävdar att ni har avtal

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96530
    Darling
    Deltagare

    Företagslansering Sverige AB ringde idag och sa att mitt 6-månaders gratisabonnemang nu övergått till ett 24-månadersabonnemang med 24 månaders uppsägningstid som kostar 1000 kr i månaden! För den kostnaden finns min företagsbeskrivning på deras hemsida.

    Jag har självklart inte tecknat avtal med dom. Han hävdar att jag i februari tecknat ett avtal via en knapptryckning och att dom skickat ett brev hem till mig. Jag har inte tryckt på någon knapp eller fått något avtal via brev. Säljaren hävdar att avtalet nu löper på och jag kommer få fakturor.

    Jävligt otrevligt! Jag ska polisanmäla och kommer bestrida eventuella fakturor.

    Fler drabbade:
    http://bolagskoll.se/foretagslansering-sverige/

    Om dom ringer: säg vi har inget avtal, att du polisanmäler om dom skickar fakturor och lägg på luren så fort som möjligt.

    Fler som drabbats?

    #127753
    Joel B
    Deltagare
    #127755
    Darling
    Deltagare

    Ja usch, vanliga “nu har ditt gratisabonnemang för att ligga på vår hemsida hur vill du betala för ditt fortsatta abonnemang” har jag råkat ut för tidigare. Det finns ju ett antal… Men ingen så otrevlig, påstridig och med såpass höga belopp. Hur orkar dom? Det måste ju vara mycket jobbigare att ringa och lura folk än att faktiskt bedriva ett riktigt telefonförsäljningsbolag.

    Nu har jag polisanmält (även om polismannen sa att jag kunde vänta med det tills en faktura damp ner). Kändes bättre för min sinnesro att anmäla direkt.

    #127756
    Darling
    Deltagare

    @Joel B 25107 wrote:

    Hehe, låter lite som jultomtarna här:

    http://svenskforetagsforening.se/2011/09/annonskonsulterna-ljudfil/

    Ha ha, den där “Google”-säljaren var ju riktigt humoristisk :)

    #127758
    Joel B
    Deltagare

    Jo, de där Annonskonsulterna är ordentligt över gränserna som finns. När man lyssnar på samtalet vill man inte tro att det är sant.

    Frågan man får ställa sig är; Telefonförsäljaren som ringer, är dem medvetna att dem sysslar med bedrägeri eller har deras överanordnare präntat in i deras skallar att det verkligen är så.

    Aja, finns människor till allt.

    #128068
    Prix
    Deltagare

    När jag kikade på Ratsit och Annonskonsulterna så kan man se bokslut står omsättningen till 0 mellan 2008-2010, kan detta stämma?

    #130279
    jockesoft
    Deltagare

    Fick samtal från dem i förmiddags, nu kallar de sig för EBG AB, en skånsk tjej som pratade, och även jag hade uppenbarligen tryckt på nån knapp för att godkänna deras avtal. De kunde ju naturligtvis inte spela upp någon inspelning då den skett av en tredje part på Irland.

    Kompletta idioter är vad de är.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.