Plus Forum Övrigt Off-topic Vår Charity Bolivia

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102322
    Jim Westergren
    Deltagare

    Hej!

    Vi på TodaysWeb driver välgörenhet i form av en egen charity i Bolivia. Vi är här på plats och tar givetvis inget av pengarna som doneras.

    De som donerar får reklam och länk på startsidan på seo-forumet (10 som donerat mest) och även på charity sajten och i sociala medier.

    Jag skulle gärna vilja att du som läser detta donerade så att vi kan samla in mer. Vi fixar avdragsgill faktura.

    Den 26:e december kör vi ut med en lastbil och en flakbil med kläder och mat till en mycket fattig by ca 4 timmar körväg härifrån (kontoret i Cochabamba) och donerar. Foton kommer.

    Läs mer: Charity for Bolivia – Välgörenhet för Bolivia

    Igår fick vi leverans av 54 säckar ris och 54 säckar socker.

    Tack!!

    #177323
    Jim Westergren
    Deltagare

    Nu finns det att läsa:
    Vår hjälp till de fattiga i provinsen Arque i Bolivia

    Tack till alla härifrån som donerade. Vi behöver fler donationer och de som kommer framöver kommer samlas in och användas i vårt nästa projekt.

    PS: Hjälp gärna till att sprida ovan länk. :)

    #177328
    Bjorn
    Deltagare

    Donerade en liten slant, hoppas på att fler gör så :)

    #160920
    mephisto73
    Deltagare

    Den bästa välgörenheten är ju att hjälpa människor till en egen försörjning, har ni funderat över någon form av social entrepreneurship? Hur ser villkoren ut för företagande i landet? Jag förstår ju att produktionsvillkoren inte är något vidare, men ett litet frö kan inbland växa till ett stort träd. :)

    #179935
    Jim Westergren
    Deltagare

    @mephisto73 80850 wrote:

    Den bästa välgörenheten är ju att hjälpa människor till en egen försörjning, har ni funderat över någon form av social entrepreneurship? Hur ser villkoren ut för företagande i landet? Jag förstår ju att produktionsvillkoren inte är något vidare, men ett litet frö kan inbland växa till ett stort träd. :)

    Javisst är det så. Dock är vår Charity mer en fin gest över julen. För att ta itu med fattigdomen i Bolivia krävs helt andra muskler. Det vi gör är dock väldigt väldigt uppskattat.

    I år planerar vi att bland annat köpa och ge julklappar till barnen under julen.

    Vem vill vara med? :)

    Jag vill även passa på att tacka Defiso Media AB som donerade $500 den 13 november och till Pineberry AB som donerade $573 igår.

    Givetvis går 100% av pengarna till de fattiga utan mellanhänder och min fru är väldigt bra på att förhandla ner priser vid inköp.

    Tack på förhand.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.