Plus Forum Övrigt Om Ehandel.se Scrollhastighet

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103376
    Studio Motljus
    Deltagare

    Hej
    Det var länge sedan jag besökte er, men när jag nu återvänt och tänkt läsa nyheter, så blir man lite smått galen när sajten tar kontrollen över scrollhastigheten.
    Jag har rätt snabb scrollhastighet på min mus för att snabbt kunna bläddra på en sida och det är ett personligt val. Känns därför inte alls ok, när sajter overridar detta så att det känns som att vada i sirap och scroll-listen kryper ned.
    Sökte först forumet efter någon tråd om detta, men hittade ingen. Är jag verkligen den enda som stör mig eller ens upplevt detta?
    Gäller inte forumet, utan nyhetssidorna http://www.ehandel.se och enbart med Firefox verkar det som

    #180986
    Dan
    Deltagare

    Hej,

    Vilken firefox och vilket operativsystem kör du? Detta gäller bara desktopversionen ej mobilen/plattan?

    #180987
    mailingbags.nu
    Deltagare

    Jag har firefox med och när sidan ändrades för några månader sedan vart det supersnigelscroll:) Enbart här det är så.

    #180988
    Studio Motljus
    Deltagare

    @Dan 86269 wrote:

    Hej,

    Vilken firefox och vilket operativsystem kör du? Detta gäller bara desktopversionen ej mobilen/plattan?

    Nej, det finns inget scrollhjul på mobilen/plattan :)
    Min miljö gäller Win10 och senaste Firefox (44.0.2)

    #180989
    Studio Motljus
    Deltagare

    @mailingbags.nu 86270 wrote:

    Jag har firefox med och när sidan ändrades för några månader sedan vart det supersnigelscroll:) Enbart här det är så.

    Jo, precis. Det är bara just http://www.ehandel.se som segar ned scrollningen, plus ett fåtal andra sajter som verkar använda samma metoder.

    #180992
    Dan
    Deltagare

    Jag har försökt felsöka detta nu men har svårt både replikera det i Firefox (det är inte lika rappt som i Chrome hos mig heller dock).

    Hittar en hel del scroll-issues med FF, har ni senaste versionerna installerade?

    Superstörigt detta! Ej medvetet såklart :)

    #180993
    mailingbags.nu
    Deltagare

    Jag har besökt sidan flitigt nått år och allt var normalt till sidan gjordes om, kommer inte ihåg men annan layout tror jag, då vart det scrollknas och bara här på e-handel.se.
    Så jag har slutat scrolla här helt enkelt.
    Forumet är normalt.

    #180996
    Dan
    Deltagare

    Jo vi bytte hela frontenden till nytt ramverk i höstas så garanterat förknippat med det.

    Kör du/ni Mac eller Windows och är FF hyfsat uppdaterad?

    #180997
    mailingbags.nu
    Deltagare

    windows, flera burkar/laptops där 1 är nån månad gammal så där bör det vara senaste ff men troligen hyfsat uppdaterat i alla.
    Möss inställda på ganska hög scrollhastighet.

    #181000
    Studio Motljus
    Deltagare

    Loggade precis in från en kunds dator, som inte har lika snabbt inställt scrollhjul och det är märkbart även här, men av någon anledning scrollar den ändå något snabbare.
    Så hastigheten verkar omvänt proportionell; sjunker ju snabbare scroll man ställt in. Effekten påminner om mjuk scrollning, som ju var populär för några år sedan.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.