Ingen tittarsuccé för Blockets TV-program

I slutet på förra året berättade vi hur Blocket hade lyckats få sig en egen dokusåpa likt Ullared. Blocket hoppades givetvis på samma framgångar som lågprisvaruhuset Gekås haft i tv-rutan, både i tittare och i ökade intäkter.

Dagens Media rapporterar idag hur Blocket-sponsrade "Allt Till Salu" haft en trög start i TV-rutan. Andra avsnittet toppade 105 000 tittare och sedan har det dalat under första veckan. Programmet sänds 19-19:30, måndag till torsdag, och vad vi förstår är dessa tittarsiffror inte speciellt bra på denna sändningstid.

Annons

Blocket klarar sig förstås utan ett dragplåster på teve men de hade förmodligen hoppats på fler tittare. När Dagens Media frågar Blocket hur det går med Allt Till Salu ska de inte vara speciellt pratglada utan säger följande:

– Vi tycker att programmet är jättebra, men om du vill ha kommentarer kring tittarsiffror så får du prata med Kanal 5, säger marknadschefen Anna Björklund.

Blocket tycker fortfarande att det är ett engagerande program och det kan givetvis återhämta sig framöver. Det ser dock inte ut att bli den tittarsuccé som de hade hoppats på eller någon stor boost för näthandel överlag. Vill ni se Allt Till Salu på webben tar ni er hit.

Annons