Annons

Stockholm Analytiker till SHOWROOM

Älskar du att arbeta med Analys och data? Drömmer du om att komma in på helt orörd mark där ditt arbete kan påverka en hel bransch? Då kan det här vara tjänsten för dig! Intresset och efterfrågan för liveshopping är enormt och växer för varje dag. SHOWROOM har dragit på sig ledartröjan och söker nu dig som vill ta deras Analysavdelning till nästa nivå. Läs mer här!

Om SHOWROOM
SHOWROOM är en ambitiös start-up som startades 2021 med en idé om att samla all LiveShopping på ett och samma ställe för att göra det lättare för fler att uppleva LiveShopping och ge företag möjlighet att nå ut med sina produkter och erbjudanden via ett nytt format. SHOWROOM är ett litet men snabbt växande gäng som frodas i en kreativ och entreprenöriell miljö. Intresset för LiveShopping växer i Sverige och nu vill SHOWROOM lägga i ytterligare en växel. Därför ska de nu utöka sitt team och ta sin marknadsavdelning till nästa nivå med en vass och datadriven Analytiker.

Om tjänsten
Som Analytiker kommer du att få ansvaret för bolagets marknadsdata och analysarbete. Du kommer vara ensamt ansvarig för allt analysarbete och bidra med relevanta insikter och infallsvinklar. Du kommer att jobba i alla delar av vår affär, där din analys och förslag på affärsupplägg har en avgörande roll för hur vi utvecklar produkter och tjänster vidare

SHOWROOM är en startup och deras data kommer ifrån 10 000-tals användare inom liveshopping och företag inom alla branscher. Detta innebär en enorm bredd och potential i analysarbetet där du kommer in på orörd mark och får möjligheten att forma tillvägagångssättet som du vill. Dina analyser kommer att skapa otroligt stort värde för bolagets kunder där du kan svara på: när handlar vilken typ av kandidater? När är bästa tiden att broadcasta? Vilken publik växer snabbast? Med mera.

Dina arbetsuppgifter kan bland annat innebära:

  • Huvudansvar för all analys på företaget
  • Media och omvärldsanalyser, målgruppsanalyser och branschrelevanta trendanalyser
  • Vägleda och stödja verksamheten genom analys av data för att få insikter om trender, mönster och möjligheter
  • Samarbeta med marknadsavdelningen för kommunikationen kring dina insikter
  • Med hjälp av data förbättra SHOWROOMs erbjudande till kund och besökare
  • Arbete Google Analytics

Din bakgrund
För att lyckas i rollen bör du ha arbetat i en analytisk roll sedan tidigare och känna dig väldigt trygg i Google Analytics och gärna fler system. Du har ett kommersiellt intresse och vill vara med och påverka ett bolag som växer. Du är tech-driven till naturen och insatt i de senaste verktygen och teknologierna för marknadsföring. Samtidigt ser vi att rätt person är samarbetsvillig och trivs i att driva flera olika projekt samtidigt.

Vi tror att rätt kandidat har:

  • Några års erfarenhet av analysarbete
  • Relevant universitetsutbildning
  • En förståelse för digitala kundresor och digitala kanaler
  • Förstå en digital värld och dess delar för att kunna se digitala beteenden och analysera fram rekommendationer
  • Mycket goda kunskaper i Google Analytics, gärna fler analyssystem
  • Lätt för att se det kommersiella sambandet mellan data och vad som skapar värde
  • En självständig och noggrann personlighet

SHOWROOM erbjuder
LiveShopping växer för varje dag och spås bli det nya sättet att handla på. SHOWROOM erbjuder dig en fantastiskt spännande arbetsplats med ambitiösa kollegor där du kommer ha en avgörande roll för bolagets framgång. Du kommer få möjlighet att arbeta i ett bolag som är branschledande och i framkant inom sin nisch.

Självklart finns alla trygghetsförmåner på plats och du erbjuds en fast anställning med goda möjligheter att utvecklas.

Placering & Start
Tjänsten är placerad i Stockholm och tillsättning sker enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Henric Salla via Henric@ecommercerecruit.se.

Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen.

ANSÖK HÄR

 


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!