Annons

Stockholm Campaign & Loyalty Specialist till Edblad

Vill du arbeta på ett av Sveriges mest älskade smyckesvarumärke? Har du erfarenhet från kundlojalitet och automatisering, samt trivs bäst i en roll när du får utlopp för dina kreativa och analytiska sidor? Edblad söker just nu Campaign & Loyalty Specialist som ska öka kundlojalitet samt värva nya kunder genom personaliserad marknadsföring. Läs mer här!

Om Edblad
Edblad är Sveriges största smyckesvarumärken med visionen att hylla den starka kvinnan som vågar vara sig själv och uttrycka sin personlighet. Genom Edblads smycken ges kvinnor i olika åldrar det lilla extra för att förhöja sin look och få dem att skina - varje dag. Allt med den stilrena svenska design som kännetecknar Edblad, högsta kvalitet på produkterna och för ett attraktivt pris.

Edblad grundades 2006 av designduon Hans och Cathrine Edblad med visionen om att skapa vackra bärbara smycken i hög kvalitet. På några få år blev Edblad ett älskat smyckesvarumärke hos många kvinnliga kunder som snabbt blev lojala till både varumärke och produkter. Med tiden har sortimentet breddats under varumärket Edblad och idag erbjuder Edblad ett smyckessortiment för både kvinnor, män och även den unga målgruppen. Edblad har kraftig tillväxt i Norden och med nya majoritetsägare i bolaget sen 2022, så är målet att ta ut Edblad till världen. Det globala Edblad teamet arbetar från nytt huvudkontor i centrala Stockholm där även den egna designstudion finns.

Om tjänsten
Som Campaign & Loyalty Specialist är ditt uppdrag att öka kundlojalitet samt värva nya kunder genom personaliserad marknadsföring. Det är en betydelsefull och mångsidig roll som innefattar kreativt och analytiskt arbete på såväl strategisk som operativ nivå. I enkelhet är det du som ansvarar för att analysera och segmentera kunddatan som sedan ligger till grund för de automatiserade marknadsföringsutskicken. Vidare är det din uppgift att skapa engagerande och träffsäkra kampanjer för rätt målgrupp(nyhetsbrev, sms mm). Du blir ansvarig för kommunikationsprocessen med Edblads kundgrupp samt säkerställa optimal användning av kunddatan, vidare in i organisationen. Tillsammans skapar vi Nordens nöjdaste kunder.

Rollen kommer inkludera:

  • Huvudansvar för Edblads email-marketing, marketing automation och medlemsdata i Sverige, Norge, Finland och Tyskland
  • Konverteringsfokuserad försäljning via nyhetsbrev
  • Analys av kunddata och kundresan för att hitta utvecklingsområden och implementera förbättringsåtgärder
  • Ansvarig för skapande och strategi kring content (tema, kampanj, tonalitet, visuellt)
  • Arbeta med målgruppsegmentering och skapa personifierad kommunikation, analysera kunddata
  • Arbeta med Marketing Automation och optimera mot KPI:er såsom Acquire new customers Growth, Increase Purchase frequency, Growth in avg purchase value & Churn rate

Din bakgrund
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har ett par års erfarenhet av CRM-arbete, med fördel inom e-handel & retail. Du trivs som bäst i en roll med högt tempo där du får kombinera dina kreativa och analytiska förmågor. Du ser A/B-testning som ett självklart verktyg för att få förståelse för och kunna optimera flöden.
Som person tror vi att du är en kreativ och prestigelös problemlösare med god analytisk och kommersiell förmåga. För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet från:

  • Erfarenhet från marketing automation- och/eller CRM-arbete
  • Erfarenhet från att skapa skapa content och marknadsföringskoncept
  • Arbete med A/B-test, data och analys
  • Relevant utbildning inom analys, marknadsföring eller projektstyrning
  • Trygg systemanvändare. Meriterande med erfarenhet från Klaviyo och Adobe


Edblad erbjuder
Detta är en nyckelroll i Edblads kommande framgångsresa, där digital handel, målgruppssegmentering, nöjda kunder och bästa kundupplevelse är a och o. Du erbjuds möjligheten att forma Edblads framtida kundlojalitetsklubb och, tillsammans med övriga i teamet, uppnå Nordens mest nöjda kunder. Edblad teamet arbetar entreprenöriellt, datadrivet och prestigelöst med stort engagemang och höga ambitioner. Edblad befinner sig i en spännande tillväxtresa där försäljningen slår nya rekord varje år. Din drivkraft och viljan att påverka och skapa något för framtiden är därför viktig!


Placering & start
Tjänsten är placerad i Stockholm och tillsättning sker snarast eller enligt överenskommelse.


Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Markus Nilsson via markus@ecommercerecruit.se.

Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen.

ANSÖK HÄR

 

E-commerce Recruit är ett search och rekryteringsföretag som specialiserat sig på kompetenser inom e-handel och digitalt! Vi finns i hela Sverige med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Kontakta oss gärna om du vill ha hjälp med rekrytering, search eller konsulter som har digital kompetens.


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!