Annons

Stockholm Content Manager

Webbavdelningen hos Gudrun Sjödén Design AB söker nu efter en kreativ och analytisk CONTENT MANAGER.

Om Gudrun Sjödén Design
Gudrun Sjödén grundades 1976 och är ett av Sveriges mest framgångsrika entreprenörsföretag. Vår affärsidé är att erbjuda färgstarka klädkollektioner och hemtextilier i unik design, bara i naturmaterial för alla kvinnors åldrar och figurer.

Att skapa design med lång livslängd har varit Gudrun Sjödéns passion i över 40 år och det har varit framgångsnyckel till varför vi idag säljer till över 70 länder via 17 försäljningskanaler i vår webbshop, 23 butiker i sju länder samt postorderkatalog.

Vår omsättning är drygt 800 miljoner, varav över 60% är via vår webbshop. Företaget har hela verksamheten i eget hus, från design och inköp till försäljning, marknadsföring, lager och logistik. En komplex utmanande verksamhet, som kräver smarta kreativa människor, då vi konkurrerar med hela världen.

Rollen
Nu söker vi en, analytisk, effektiv och nyfiken stjärna till vår webbavdelning.
Som Content Manager kommer du arbeta i ett snabbrörligt, dynamiskt webbteam tillsammans med digitala kreatörer, webbproducenter, webbmaster tätt ihop med många kontaktytor, så som vår kommunikation, försäljning och marknadsavdelning.
Tillsammans driver vi gudrunsjoden.com, skapar inspirerande innehåll och utvecklar Gudruns Sjödéns digitala närvaro, globalt – både högt och lågt.

I din roll behöver du vara självgående, strukturerad, analytisk, engagerad och effektiv. Du kommer att ansvara för att skapa färgstarkt och nytänkande digitalt material där kommunikationen tillsammans med copy och layout följer vår unika Gudrunstil och där det vackra artisteriet har en central roll. Du kommer också axla huvudansvaret för webbplatsens kommunikation samt arbeta med analys, merchandising och webbproduktion för webb, nyhetsbrev och alla digitala kanaler. Tjänsten är en nyckelroll gällande nytänkande och du behöver därför vara en person som har lätt för att få med dig andra och kan visa vägen för resten av teamet.

Vem är du?
Du behöver ha flera års vana av:

  • Formgivning och arbete inom Adobe, främst InDesign och Photoshop
  • Digital marknadsföring så som display och sociala medier
  • Copywriting
  • Filmhantering
  • Arbete i CMS verktyg, med e-handel
  • Analys, Optimering, merchandising, SEO och UX i en webbshop
  • Retail erfarenhet

Det är meriterande om du:

  • Kan fotografera
  • Har erfarenhet av modell- och produktfotograferingar
  • Kan ytterligare språk av de vi jobbar med
  • Har grundläggande förståelse för webbutveckling

Som person är du flexibel, analytisk, positiv, driven, nyfiken och en naturlig ledare. Du har en stark känsla för form, kommunikation, språk och du är väl bevandrad inom den digitala världen. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Vidare tror vi att du har en utbildning på högskolenivå eller motsvarande som är relevant för tjänsten.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, som inleds med en provanställning under 6 månader och med placering på vårt huvudkontor i Årstaberg. Sista ansökningsdag är 31 maj 2020. Du ansöker tjänsten nederst på sidan. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår IT/WEBB-Chef, Helena Johansson via mail:  helena.johansson@gudrunsjoden.se

 

ANSÖK HÄR

 


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!