Annons

Stockholm CRM & Loyalty Manager – Edblad

Vill du arbeta på ett av Sveriges mest älskade smyckesvarumärke? Brinner du för kundlojalitet, CRM och kreativitet? Och gillar du att arbeta med datadriven marknadsföring och vill vara med att bygga Edblad framåt, uppåt? Då är detta rollen för dig! Läs mer här.

Om Edblad
Edblad är Sveriges största smyckesvarumärken med visionen att hylla den starka kvinnan som vågar vara sig själv och uttrycka sin personlighet. Genom Edblads smycken ges kvinnor i olika åldrar det lilla extra för att förhöja sin look och få dem att skina - varje dag. Allt med den stilrena svenska design som kännetecknar Edblad, högsta kvalitet på produkterna och för ett attraktivt pris.

Edblad grundades 2006 av designduon Hans och Cathrine Edblad med visionen om att skapa vackra bärbara smycken i hög kvalitet. På några få år blev Edblad ett älskat smyckesvarumärke hos många kvinnliga kunder som snabbt blev lojala till både varumärke och produkter. Med tiden har sortimentet breddats under varumärket Edblad och idag erbjuder Edblad ett smyckessortiment för både kvinnor, män och även den unga målgruppen. Edblad har kraftig tillväxt i Norden och med nya majoritetsägare i bolaget sen 2022, så är målet att ta ut Edblad till världen. Det globala Edblad teamet arbetar från nytt huvudkontor i centrala Stockholm där även den egna designstudion finns.

Om tjänsten
Som CRM & Loyalty Manager är ditt uppdrag att öka kundlojaliteten, värva nya kunder och vara experten på kunddata. Du kommer få arbeta både strategiskt och operativt för att öka kundlojalitet och återkommande kunder. Det är en betydelsefull roll där ditt första bidrag blir att definiera och bygga upp CRM funktionen inklusive lojalitetsklubb. Rollen innefattar både kreativt och datadrivet arbete. Du blir ansvarig för kommunikationsprocessen med Edblad kundklubbsmedlemmar och du ska säkerställa optimal användning av kunddatan, vidare in i organisationen. Tillsammans skapar vi Nordens nöjdaste kunder.

Rollen kommer inkludera:

  • Huvudansvar för Edblads CRM, kundklubb och medlemsdata i Sverige, Norge, Finland och Tyskland
  • Konverteringsfokuserad försäljning via nyhetsbrev och sms
  • Analys av kunddata och kundresan för att hitta utvecklingsområden och implementera förbättringsåtgärder
  • Ansvarig för skapande och strategi kring content (tema, kampanj, tonalitet, visuellt)
  • Arbeta med målgruppsegmentering och skapa personifierad kommunikation, analysera och följa kunddata
  • Arbeta med Marketing Automation och data kring Acquire new customers Growth, Increase Purchase frequency, Growth in avg purchase value & Churn rate
  • Omnikanalsarbete där du följer både den digitala och fysiska kundresan


Din bakgrund
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har ett par års erfarenhet av CRM Management, med fördel inom e-handel & retail. Du har stor vana av arbete med lojalitetsprogram och digital försäljning via nyhetsbrev. Som person trivs du som bäst när du får jobba datadrivet med många projekt igång samtidigt. Du ser A/B-testning som ett självklart verktyg för att få förståelse för och kunna optimera flöden. Vi ser en stor möjlighet för dig att lyckas i rollen om du dessutom har följande erfarenheter och egenskaper:

  • Arbete i CRM-system, med fördel Voyado
  • Erfarenhet av arbete med kundlojalitetsklubbar
  • Goda kunskaper i Google Analytics och/eller andra analysverktyg
  • Arbete med A/B-test, data och analys
  • Kreativ problemlösare med en prestigelös framtoning
  • God analytisk förmåga och hög kommersiell förståelse
  • Relevant utbildning inom analys, marknadsföring eller projektstyrning
  • Trygg systemanvändare med erfarenhet ifrån Adobe


Edblad erbjuder
Detta är en nyckelroll i Edblads kommande framgångsresa, där digital handel, målgruppssegmentering, nöjda kunder och bästa kundupplevelse är a och o. Du erbjuds möjligheten att forma Edblads framtida kundlojalitetsklubb och, tillsammans med övriga i teamet, uppnå Nordens mest nöjda kunder. Edblad teamet arbetar entreprenöriellt, datadrivet och prestigelöst med stort engagemang och höga ambitioner. Edblad befinner sig i en spännande tillväxtresa där försäljningen slår nya rekord varje år. Din drivkraft och viljan att påverka och skapa något för framtiden är därför viktig!


Placering & start
Tjänsten är placerad i Stockholm och tillsättning sker snarast eller enligt överenskommelse.


Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Henric Salla via henric@ecommercerecruit.se.

Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen.

ANSÖK HÄR


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!