Annons

Stockholm E-commerce Manager till Elgiganten B2B

Vi söker en analytisk och affärsdriven E-commerce Manager som ska utveckla och optimera Elgigantens digitala B2B affär. Det är ett högprioriterat, strategiskt tillväxtområde på nordens ledande elektronikkedja. Har du ett par års erfarenhet från digital försäljning och analys samt söker en utmanande roll i en organisation där det finns stora karriärs- och utvecklingsmöjligheter? Då är det här tjänsten för dig. Välkommen in med din ansökan! Läs mer här. 

Om Elgiganten

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik, vitvaror och kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. År 2018 utsågs Elgiganten till "Årets Butikskedja" vid handelsgalan Retail Awards som arrangeras av Svensk Handel och nu senast under september år 2020 utsågs Elgiganten till Årets Arbetsgivare. Detta är vi mycket stolta över då kunden och medarbetaren är vårt absoluta huvudfokus. Elgiganten etablerades i Sverige år 1994 och har idag närmare 3 400 anställda och 174 varuhus och butiker.

Om tjänsten

Elgiganten söker en affärsinriktad eCommerce Manager som ska utveckla den affär som riktar sig mot företag. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att optimera kundresan för våra företagskunder i vår digitala kanal. Här ingår det att både optimera genom analyser i bland annat Google Analytics, hotjar samt identifiera affärsmöjligheter och trender i B2B-marknaden. Du kommer att ha ägandeskap över den operationella och kommersiella prestationen av B2B online. Som vår nya eCommerce Manager B2B kommer du att ligga i framkant för att utveckla, implementera och analysera våra digitala plattformar.

Du kommer att rapportera till Ecommerce & Loyalty Manager för Elgiganten.

  • Du är ansvarig för genomförandet av den digitala strategin inom vår e-handel för B2B.
  • Du kommer att optimera och bygga kundresor så att våra kunder får en bättre köpupplevelse
  • Du arbetar aktivt för att skapa den bästa omni-kanalupplevelsen i branschen.
  • Du kommer att testa nya system i samarbete med IT och vår nordiska digitala organisation.
  • Du kommer att arbeta med att stödja och utveckla digital marknadsföring för B2B i samarbete med Elgigantens marknadsavdelningen.
  • Du kommer att fungera som stöd för B2B-säljare gällande våra digitala lösningar för våra kunder, exempelvis kundunikt sortiment, rabattstrukturer etc.

Din bakgrund

Som person är du analytisk och har ett datadrivet arbetssätt. Du har ett brinnande intresse för e-handel, försäljning och hittar kreativa lösningar för att optimera kundupplevelse och konvertering. Du är en problemlösare som arbetar förebyggande och lösningsorienterat. Då du kommer arbeta mot många kontaktytor så har du mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du trivs med att mätas på tydliga KPIer och är ansvarsfull och självgående.

  • Minst 3 års praktisk erfarenhet av liknande tjänst eller en kunskapsnivå som väger upp till den praktiska erfarenheten.
  • Erfarenhet av arbete i E-handelssystem, CMS, webbanalys och har grundläggande kunskaper i CSS/HTML.
  • Erfarenhet av arbete i SAP Hybris och Coremedia är extra meriterande.

Elgiganten erbjuder

Du ansluter till ett entreprenöriellt och målinriktat team som driver digital försäljning och transformation på nordens ledande varuhuskedja. Affärsområdet B2B är identifierat som ett prioriterat, strategiskt tillväxtområde för gruppen. Elgiganten är kollektivavtalsanslutna, så ut över goda karriärsmöjligheter kommer du erbjudas en konkurrenskraftig lön med generöst bonusavtal.

Placering & start

Tjänsten är placerad i Stockholm och tillsättning sker enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Markus Nilsson på markus@ecommercerecruit.se eller 0708-13 49 94

Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!

ANSÖK HÄR


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!