Annons
Annons

Eventkoordinator på Ehandel i Helsingborg

Om företagsevent på Ehandel

Ehandel genomför företagsevent i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inför 2020 är 16 företagsevent inplanerade. Företagseventen vänder sig till e-handlare eller olika målgrupper av ehandlare. Det mest frekventa företagseventet är Emeet som är en s.k. unconference och är kostnadsfri för e-handlare som är medlemmar hos Ehandel och sponsras av e-handelsleverantörer. Det största eventet är NXT Nordic som arrangerats i Oslo i 4 år och under nästa år även kommer att arrangeras i Stockholm. NXT Nordic är en heldagskonferens där deltagarna köper biljetter och där e-handelsleverantörer är med som partners och utställare. De andra återkommande företagseventen är B2B online, Gmeet och Founders. För mer information se https:// www.ehandel.se/event/.
Företagseventen planeras och produceras av Eventavdelningen på Ehandel. För de större företagseventen tar Eventavdelningen in eventpersonal. Eventavdelningen arbetar nära Säljavdelningen som säljer in sponsor- och partnerskap, Marknadsavdelningen som marknadsför företagseventen och Redaktionen som bidrar med moderator, innehåll, redaktionell bevakning mm.

Rollen som Eventkoordinator

Ett företagsevent omfattar många delar där marknadsföring, innehåll, upplevelse, logistik och ekonomi är centrala delar. I rollen Eventkoordinator är du den som ska koordinera Ehandels företagsevent. Det innebär att du är med från att ett företagsevent ska planeras, under genomförandet och i uppföljningsarbetet. En del företagsevent kommer du att ansvara för helt och i andra har du uttalade ansvarsområden. Du kan räkna med att du kommer att vara den som är först på plats på ett företagsevent och den som lämnar sist.
Du rapporterar till Eventchefen och arbetar nära de övriga avdelningarna på Ehandel. Du har kontakt med sponsorer/partners, leverantörer och deltagare.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Planera företagsevent – upprätta eventplan och budget
  • Förbereda presentation av aktuellt företagsevent internt på uppstartmöte
  • Kontakt med talare, eventlokal, leverantörer för urval och beställning inför ett företagsevent
  • Samordning med Säljavdelning för att koordinera möjligheter och önskemål från sponsorer/partners
  • Beställa marknadsföringsmaterial från Marknadsavdelningen och koordinera marknadsföringsinsatser
  • Samordning med Redaktionen för att identifiera rätt ämne, talare mm inför och för att koordinera moderering och mediaproduktion
  • Skapa, uppdatera och distribuera information om företagseventen på eventssidor/kanaler
  • Skapa detaljerad checklista för företagseventet
  • Säkerställa att alla som från Ehandel som ska vara med på företagseventet känner till programmet och relevanta delar av den detaljerade checklistan, sina roller och arbetsuppgifter, interna mötestider mm
  • Se till att event- och marknadsföringsmaterial kommer till eventlokalen och placeras ut
  • Säkerställa att allt fungerar på plats inför eventet som t ex teknik, tider, lokaler, logistik, konferenspersonal, leverantörer mm
  • Ansvara för att deltagarna blir incheckade och får den information de behöver
  • Ansvara för att deltagare, sponsorer/partners, talare m.fl. får den information och service de behöver för en optimal upplevelse
  • Säkerställa att företagseventet avslutas enligt överenskommelse med eventlokal m.fl och att alla eventmaterial packas ned och tas med
  • Ansvara föra att utvärdering skickas ut till alla deltagare respektive sponsorer/partners
  • Sammanställa utvärdering (Eventavdelningens egna och de externa) av aktuellt företasevent och att det presenteras för internt i ett uppföljnings- och avslutsmöten

Erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker en person med erfarenhet av planering och genomförande av event, konferenser, resor eller andra liknande arrangemang. Du är van vid att ha många kontakter med leverantörer och känner dig trygg i rollen som beställare. Du har erfarenhet av att koordinera projekt.

Personliga egenskaper vi värdesätter:

  • Strukturerad och noggrann
  • Tydlig och kommunikativ
  • Ambitiös, serviceinriktad och ansvarsfull

Du är en van användare av Word, Excel och Powerpoint. Du har erfarenhet av olika digitala tjänster och verktyg.
Du behöver kunna kommunicera (tal/skrift) mycket väl i svenska och engelska. Övriga nordiska språkkunskaper är bra.

Välkommen med din ansökan till vår Eventchef sahra@ehandel.se.

 


Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!