Marketing Manager (Greenely)

Senaste ansökningsdatum: 2019-08-10

Om Greenely

Greenely är en mobiltjänst utvecklad på KTH som automatiskt kopplar upp hushållens elanvändning utan krav på hårdvara. Genom att kombinera dataanalys och beteendevetenskap applicerat på hushållens förbrukningsmönster, hjälper tjänsten hushållen att optimera sin energianvändning och vägleder de till ett hållbart energihem. Ca 70 000 hushåll har idag kopplat upp sin elanvändning sedan lanseringen 2017 och bolaget växer nu i rasande takt.

Greenely har även släppt sitt första premiumerbjudande där kunder kan köpa el direkt via Greenely. Ytterligare premiumerbjudanden i appen släpps även inom kort.

Om tjänsten

Vi söker nu en datadriven Marketing Manager till Greenely, en prisbelönt startup med kontor i centrala Stockholm, vars mål är att göra världen mer energisnål. Du blir vår första person till marknadsteamet och förväntas sätta stor prägel på bolagets framtida framgång. Som Marketing Manager kommer du arbeta nära bolagets grundare, utvecklare och designers samt äga Greenelys marknadsbudget, brand och kanalmix.

Du ansvarar för en dedikerad marknadsbudget samt kanalmix med det främsta målet att driva trafik till appen och öka antalet prenumeranter till Greenelys betaltjänster. Du kommer arbeta mot specifika nyckeltal, äga marknads- och kommunikationsplanen, säkerställa optimeringen av kampanjer samt ta fram kreativa erbjudanden till våra befintliga användare. Rollen som Marketing Manager är väldigt bred och kommer att omfatta allt ifrån arbete med strategiska partnerskap till PR-aktiviteter, product marketing och analys.

Ansvarsområden

  • Ansvara för hela Greenelys digitala marknadsföring och dess strategi
  • Ansvara för Greenelys marknadsbudget
  • Ta fram olika premiumkampanjer riktat mot våra användare
  • Ägarskap av KPI:er såsom antal nya användare, konvertering och antal tecknade prenumerationer
  • Ansvara för all extern kommunikation utanför mobilappen
  • Arbeta med cross- och upsales
  • Förbättra och utveckla material till våra automatiserade meddelanden
  • Jobba med framtagande av personas tillsammans med vår UX designer
  • Ansvara och utföra PR-aktiviteter
  • Ansvara för våra sociala mediekanaler

Kvalifikationer

  • Vi söker dig som har 2-5 års erfarenhet av online marknadsföring, gärna med fokus på mobila tjänster
  • Erfarenhet att jobba datadrivet
  • Erfarenhet av SEO, ASO, Social Media Marketing (Facebook & Google), Retargeting, Content Marketing med mera för framgångsrik online marknadsföring
  • Tidigare erfarenhet av prenumerationstjänster
  • Mycket goda kunskaper i svenska (verbalt och skriftligt)
  • God analytisk förmåga och god erfarenhet av Excel (eller motsvarande)
  • Erfarenhet av PR, Influencers, sälj, varumärke eller arbete med att bygga communities inom B2C-tjänster är meriterande

Som person tror vi att du har hög förmåga av att ta egna initiativ och ta ansvar. Vidare tror vi att du älskar att jobba datadrivet och drivs av konkreta siffror och resultat. Du gillar att jobba i team och är flexibel som person.

Sök tjänsten

Sista ansökningsdatum är 2019-08-10
I den här rekryteringen samarbetar vi med Beyond Retail. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. www.beyondretail.se

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!