Annons
Annons

Online Marketing Assistant – Helsingborg (Lomax Sweden AB)

Sista ansökningsdatum: 2019-09-10

Om Lomax Sweden AB

Lomax har funnits sedan 1962 och är idag en av Danmarks absolut största totalleverantörer till danska företag. Lomax levererar ett brett sortiment inom kontorsmaterial, elektronik, möbler, lagerutrustning, kök & catering och rengöring. Med ett starkt växande produktsortiment på över 30.000 artikelnummer, är Lomax en "full service partner" till de danska företagen.

Lomax har utvecklas från att vara en traditionell katalogverksamhet till att i dag vara en modern internetbaserad verksamhet med dag till dag-leveranser. Hos Lomax är vi ambitiösa och försöker konstant att utveckla oss. Därför håller vi just nu på att göra oss redo för bl.a. den svenska marknaden.

Du kan läsa mer om Lomax på www.lomax.se eller följ oss på https://www.facebook.com/lomaxdk/ och https://www.linkedin.com/company/lomax-as/

Om tjänsten

Online Marketing Assistant

Drömmer du om ett jobb med stort ansvar inom e-handel? Då är det kanske dig vi letar efter. Vi söker en Online Marketing Assistant, som ska vara med och bygga upp lomax.se, och hjälpa till att nå succé efter lansering.

 

Om jobbet:

Som Online Marketing Assistant får du ett varierande jobb med många olika arbetsuppgifter. Ditt primära ansvar blir att textbearbetning, översättning av texter från danska till svenska och SEO-anpassning.

I samarbete med vår danska marknads- och grafiska avdelning kommer du också att producera marknadsföringskampanjer och content till sociala medier, nyhetsbrev och bannerannonser.

Du kommer också att fungera som backup till vår svenska kundservice, när vi lanserar Lomax.se. I och med att det är en start-up i Sverige, är det viktigt att man kan och vill hjälpa till där det finns behov.

Du kommer vara en del av ett starkt svenskt team i tätt samarbete med våra danska kollegor.

 

Vem är du?

Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller som mediegrafiker alternativt minst ett par års erfarenhet av e-handel eller kundservice.

 

Vi ser helst att:

  • Du är stark i det svenska språket och kan effektivt och kärnfullt formulera dig i skrift.
  • Du har kunskap inom SEO och vet, hur man skriver SEO-anpassade texter.
  • Du har erfarenhet av att skapa kampanjer och content till sociala medier.
  • Du har erfarenhet av att producera innehåll till nyhetsbrev.
  • Du har lätt för IT-system och sätter dig snabbt in i nya system.
  • Du har tidigare erfarenhet av följande system eller likvärdigt: Navision, Sitecore, Responsys, Adobe CC och Excel.

 

Dina personliga egenskaper är också viktiga. Vi förväntar att:

  • Du har god kommersiell förståelse. Du kan snabbt sätta dig in i vårt företag, rutiner och arbetssätt, samt kan se ditt arbete i en större kontext.
  • Du är strukturerad och noggrann. Som person har du fokus på kvalitet. Du ser alltid till att slutföra ditt arbete noggrant och inom utsatt tidsram.
  • Du är en teamplayer. Som person är du öppen och positiv, och du gillar att ha kontakt med andra människor i ditt dagliga arbete, samt är service-minded.
  • Du är självgående och initiativrik. Du gillar att arbeta effektivt, och ser dig ständigt om efter lösningar och arbetsuppgifter.

 

Vi erbjuder:

Du får ett stort ansvar och möjlighet att använda dina kompetenser fullt ut i ett spännande jobb. Vi är i uppstartsfasen och det gör att du har möjlighet att själv kunna påverka vilken riktning din roll ska ta. Om du önskar utvecklas inom t.ex. e-handel eller sälj, så finns det goda möjligheter till det.

Vi tycker att det är viktigt att du utvecklas i arbetet. Skulle du vilja vidareutveckla dina kompetenser genom t.ex. kurser, så stöttar vi gärna dig i det.

Vi lägger stor vikt vid en informell, rolig och lärorik arbetsmiljö med möjlighet att få inflytande. Vi förväntar oss samtidigt, att du löpande håller dig uppdaterad om den utveckling som sker inom ditt område.

 

Praktiska detaljer:

Anställningsform:  Heltid

Arbetstider:  8.00-16.30

Placering: Helsingborg 3 dagar per vecka, HK i Danmark 2 dagar per vecka, samåkning

 

Vill du bli en del av det svenska Lomax-teamet, så skickar du din ansökan och CV i PDF-format via länken  nedan. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg, omdöme och referenser. Vi har löpande intervjuer och anställer så fort vi har hittat den rätta kandidaten, så skicka din ansökan redan idag.

Vill du veta mer, är du välkommen att kontakta vår Country Manager, David Folkesson, på telefon +46 72 300 77 40 efter den 15:e augusti. Vi ser fram emot din ansökan.

Sök tjänsten

Sista ansökningsdatum är 2019-09-10
Ansök via följande länk: http://bit.ly/Online-Marketing-Assistant-Lomax-Sverige


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!