Annons

Ehandelstrender 158: 6000 orsaker till BGA:s rekordtillväxt

BGA har idag 6000 olika fotoramar i sortimentet – vilket lämnar alla konkurrenter långt efter. Det är ett sortiment som gör det möjligt för BGA att i år öka e-handeln med 157 procent till 130 miljoner kronor och planera för expansion till länder som Storbritannien och Irland.

–Vi vill att kunderna ska hitta exakt det de söker hos oss. Vi har 6000 ramar och vi ska ha ännu mer, säger Björn Andersson, grundare och vd för BGA till podden Ehandelstrender.

I avsnitt 158 av podcasten Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Björn Andersson, vd och grundare av BGA, som säljer fotoramar och annat man hänger på väggarna, på nätet och i deras tio butiker i Sverige och Norge.

BGA gick bra före corona och har fullständigt exploderat under pandemin. I år har BGA slagit säljrekord efter säljrekord. Samtidigt rullar de ut på flera nya spännande marknader som Tyskland, Nederländerna och Belgien efter lyckade lanseringar i Norden.

Björn Andersson var bara 21 år när han tog över familjeföretaget BGA. I år räknar de med en ökning av e-handeln med 157 procent där bara en tredjedel är en corona-effekt. Istället handlar det om att göra många saker rätt under lång tid, som att skriva bra produkttexter, anställa en duktig fotograf, arbeta med SEO och Google Ads.

BGA har 10 butiker runt om i Sverige och en butik i Norge, men det är näthandeln som startades så sent som år 2013 som driver all tillväxt.

Vill du veta mer om hur BGA erövrade den norska och finska marknaden ska du lyssna på avsnitt 125 där Björn Andersson deltar.


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!