Annons

Ehandelstrender 151: Asket – framtidens varumärke skapas digitalt

Asket är modemärket som skrotat modesäsonger och reor. Istället präglas klädmärket av kvalitét, passform och spårbarhet. Att bygga ett varumärke i digitala kanaler blir enklare när man har en tydlig idé om varför man finns.

Askets kläder sys i Europa och all försäljning sker via den egna nätbutiken från lagret i Tyskland. Nätförsäljningen är grundförutsättningen för klädmärket Askets affärsmodell – där hög kvalitet till ett lägre pris inte tillåter några mellanhänder.

I avsnitt 151 av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Jakob Dworsky medgrundare till modemärket Asket.

Klädmärket Asket startades för sex år sedan utan något kapital, med en framgångsrik Kickstarter-kampanj. Askets fokus på hållbarhet i kombination ett eget storlekssystem som ger bättre passform har gjort det enklare att berätta varumärkets historia online och få uppmärksamhet i internationell press.

Asket har haft fortsatt hög tillväxt trots att modeindustrin drabbats hårt av coronapandemin. Men bolaget är försiktigt med hur de växer – reor påeldade av utbudsreklam är inte deras modell.


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!