Annons

Ehandelstrender 136: Fight boredom är Partykungens stridsrop för att nå miljarden

Partykungen passerade 200 miljoner kronor i omsättning förra året. Efter en framgångsrik nordisk expansion är ambitionen fortfarande hög. Fight boredom är stridsropet för att nå miljarden.

Grundaren Joel Svensson, som själv är väldigt luststyrd, vill att både kunderna och de anställda ska ha roligare i livet. En rutschkana på kontoret ger rätt signaler, men att ge de anställda en extra månadslön efter ett framgångsrikt år var kanske ett misstag eftersom det satte orealistiska förväntningar.

I avsnitt 136 av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Partykungens grundare Joel Svensson om allt från företagskultur till finsk kalsongfylla samt danska festmönster.

Redan på gymnasiet byggde Joel Svensson en online community och blev en lokal kändis i Gävle. Senare har han blivit en välkänd person i Sveriges e-handelscommunity.

Som utvecklare har Joel Svensson varit med att om att bygga den egna plattformen och som inköpsansvarig har latheten fått honom att skapat smarta system för inköp.

Partykungens mest framgångsrika årliga kampanj är crap week - när de skänker bort skräp som inte vill köpa till sina kunder. Joel förklarar också hur penistofflor kan hjälpa till att sälja andra varor.


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!