Annons

Ehandelstrender 155: Gordon Delivery ska bli störst i Europa

Gordon Delivery är logistik-startupen som valt att ta fullt ansvar för serviceupplevelsen vid e-handelsleveranser av mat. I år räknar de med att omsätta runt 125 miljoner kronor och målsättningen är att bli störst på hemleveranser av dagligvaror i Europa.

De stora matkoncernerna har svårt att få ihop kalkylen för sitt plock och e-handelsleveranser. E-handelsparadoxen för matnätbutikerna är att ju mer de säljer på nätet desto mer pengar förlorar de, enligt Ali Ghoce, vd och medgrundare för Gordon Delivery. Det är den smärtpunkten som logistikstartupen Gordon Delivery byggt sin affärsidé runt.

I avsnitt 155 av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Ali Ghoce, vd och medgrundare av Gordon Delivery.

Gordon Delivery är på många sätt ett innovativt företag. De tog exempelvis hjälp av psykologer för att hitta rätt personer för uppdraget att leverera mat till slutkunder. Leveranserna sköts av konsulter som lovas både pensionsavsättningar och en rimlig timlön -en helt annan trygghet än vad andra matlogistiktjänster lovar sina cykelbud.

Gordon Delivery har på kort tid har de byggt upp ett logistiknät som täcker in 65 procent av Sveriges befolkning. Allt bygger på en företagsstruktur som gör det möjligt att växa fort på många marknader.


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!