Annons

Ehandelstrender 160: Hatstores unika metod för internationalisering

Hatstore räknar i år med att sälja kepsar och andra huvudbonader för 165 miljoner kronor till hela världen. De har utvecklat en metod för att kunna lansera på många marknader till ett lågt pris.

Hatstore har lyckats med utmaningen att sälja amerikanska kepsar till amerikaner med stor framgång. Unika produkter som tas fram tillsammans med varumärkena och möjligheten för kunderna att själva designa kepsar är två viktiga faktorer bakom tillväxtresan.

I avsnitt 160 podcasten Ehandelstrender besöker programledaren Urban Lindstedt Hatstore i Kalmar för att samtala med grundaren och vd-n Filip Klasson.

Filip Klasson startade Hatstore bara 21-år gammal för att han var nyfiken på e-handel. De första åren var tuffa, men lärorika och roliga. Filip plockade med tiden in två delägare som arbetar aktivt i bolaget.

Hatstore fick blodad tand för internationalisering efter en lyckad lansering i Finland. Med tiden har de hittat ett sätt att för relativt lite pengar lansera på en ny marknad. Därför vågar de gå in på avlägsna marknader som Sydkorea och Brasilien.


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!