eHandelstrender 109: Kjell & Co på väg mot framtidens kundupplevelse

Kjell & Co har lagt in en högsta växel i arbetet med digitalisering av detaljhandeln. Kjell & Co bockar av allt från nya butiksformat, en-timmesleveranser, click & collect och röststyrning på väg mot en modern kundupplevelse. Men fokus är alltid på kunden.

Lyssnar du på eHandelstrender: Det går att lyssna via SpotifyItunes/PodcasterAcast, Pocket Casts, Soundcloud eller alla andra fantastiska podd-appar. Sök efter eHandelstrender i din podd-app. Nedan hittar du också en spelare för webblyssning. 

 

Nyligen introducerades en-timmes leveranser från butiker i Stockholm och i sommar ska de lansera service i kundernas hem. De kommer också att testa att sälja sina egna varumärken på Amazon.

Och det går bra. Förra året växte Kjell & Co med 14 procent till 1,7 miljarder kronor i omsättning med bibehållen lönsamhet. Kjell & Co mindre butiksformat och starka servicekoncept har visat sig passa väldigt bra i digitaliseringens tid.

I det nya konceptet jobbar Kjell & Company mer med hur varorna exponeras. Skärmar, både för beställning online för informationsfilmer, finns utplacerade i butiken. Genom QR-koder kan kunden få mer information om produkterna.

I avsnitt 109 av podcasten eHandelstrender samtalar programledare Urban Lindstedt med Kjell & Co:s vd Eric Lundberg.

 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!