eHandelstrender 104: Mini Rodini hittade nisch värd 200 miljoner kronor

Det är lätt att känna igen Mini Rodinis karaktäristiska färgglada mönster med djur som pandor, ormar, krokodiler eller påfåglar. Mini Rodini startades för fjorton år sedan eftersom grundarna Jon Sandin och Cassandra Rhodin inte ville klä sitt barn i tråkiga könsstereotypa kläder.

Så lyssnar du på eHandelstrender: Det går att lyssna via SpotifyItunes/PodcasterAcast, Pocket Casts, Soundcloud eller alla andra fantastiska podd-appar. Sök efter eHandelstrender i din podd-app. Nedan hittar du också en spelare för webblyssning.

Föräldrarna och återförsäljarna uppskattade Mini Rodini som gjorde design och hållbarhet till bärande värden. Idag omsätter bolaget närmare 200 miljoner kronor, men kvaliteten är viktigare än tillväxt för grundarna.

Mini Rodini hade tidigt en utvecklad multikanalstrategi med egna butiker, egen nätbutik och återförsäljare. I dag säljs Mini Rodini i den egna nätbutiken, sju egna butiker i Skandinavien, 550 butiker runt om i världen och i år öppnade de en flaggskeppsbutik på Westbourne Grove i London.

Mini Rodini funkar väldigt bra i Asien och nyligen började varumärket att sälja på marknadsplatsen T-mall i Kina

Jon Sandin är dock bekymrad över modebranschens ständiga reor som urholkar varumärken som Mini Rodini. Han vill hitta ett bättre sätt att samarbeta med återförsäljare som kan bära ett varumärke som Mini Rodini.

I avsnitt 104 av podden eHandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Jon Sandin som grundade barnklädesmärket Mini Rodini tillsammans med sin frun Cassandra Rhodin.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!