Rekordsommar för Fyndiq

Sommar och sol är sällan ett lyckat koncept för e-handlare men under de första sommarmånaderna lös solen med sin frånvaro, något som fyndvaruhuset Fyndiq märkte av. Under perioden juni-juli ökade försäljningen med 1500 procent jämfört med föregående år.

Flera stora köpcenter och butikskedjor har redan rapporterat försäljningsrekord för sommarperioden. En bidragande orsak är sommarens dåliga väder. Men även näthandeln har slagit rekord och Fyndiq ökade sin försäljning med över 1500 procent under juni-juli.

– Det har varit en ökad trafik på sajten under regniga dagar och fler genomförda köp. Så den dåliga sommaren har definitivt varit en del i vår succé, säger Fredrik Norberg, marknadschef på Fyndiq.

Annons
Annons

Enligt en undersökning genomförd av YouGov så är vi svenskar inte sena att tröstshoppa vid dåligt väder. Fyra av tio svenskar säger sig ha sökt tröst genom att sätta sprätt på pengar när vädret inte varit det bästa.

En siffra som är ännu högre bland kvinnor, där uppger varannan kvinna att de någon gång tröstshoppat på grund av regn.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!