Bli framgångsrik på Amazon

Datum: Stockholm 12 november. Denna kurs ger dig bra insikter om hur denna gigantiska försäljningskanal fungerar och ger dig grunderna för att ta de första stegen som krävs för att lyckas på Amazon.

Svenska konsumenter och företag shoppar redan idag via Amazon för nästan 100 miljoner SEK per år. 

Oavsett Amazons beslut att gå in i Sverige eller inte, måste du förhålla dig till Amazon.  Över hälften av alla inköp som görs online i USA och Tyskland idag sker på Amazon. Plattformen har fler produktsökningar än Google i USA.

Denna kurs ger dig bra insikter om hur denna gigantiska försäljningskanal fungerar och ger dig grunderna för att ta de första stegen som krävs för att lyckas på Amazon.

Du introduceras till hela Amazonas digitala ekosystem och vi belyser Amazons dominans inom kritiska områden som röst, digital reklam, webbinfrastruktur och till och med liveströmning - och hur du kan utnyttja dessa tillgångar för att hitta dina kunder och sälja din produkt!

 

BOKA DIN PLATS HÄR!

 

Kursen går igenom: 

  • Amazons ekosystem
  • Marketplace-plattformen och dess alternativ.
  • Risker och möjligheter
  • Logistik och fulfillment
  • Sellers vs Brands
  • Hur skall man sälja?
  • Inkommande Leads & Konvertering
  • PPC & Display, grunderna för annonsering
  • Amazon Financials (moms, avgifter osv.)
  • Best practice och verktyg

 

Vem är kursen för? 
Denna kurs är både för personer och företag med och utan Amazon-erfarenhet. Du kanske har viss Amazon-erfarenhet och vill lära dig mer om att skala upp eller så är du i startgroparna att börja sälja på Amazon. Du arbetar antagligen idag som VD, CFO, Business Developer eller eCommerce Director. Kursen går igenom bästa praxis med vissa fallstudier, och deltagarna är välkomna att presentera sina specifika frågor. En särskild frågestund kommer att finnas tillgänglig.
Kursen riktar sig till både B2B och B2C.

 

Föreläsare: Edward Basse, The Early Birds
Edward Basse, ursprungligen från Seattle, har över 12 års erfarenhet av e-handel, och arbetat för företag som Amazon, Rakuten och senast iDeal Of Sweden, där han var Online Marketplace Director.

 

Praktisk information om kursen: 

  • OBS! Kursen kommer att hållas på engelska
  • Tid: 9.00-17.00
  • Datum: Stockholm 12 november
  • Pris: 8 490  kronor exklusive moms (i priset ingår frukost, lunch och fika)
  • Vid frågor kontakta: Sophia Båge sophia@creativeunit.se, 0720-176061.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!