ONLINEKURS: Emotional Commerce

Onlinekursen "Emotional Commerce" lär dig hur du triggar känslor hos dina kunder och utifrån det skapa innehåll och upplevelser som engagerar, inspirerar och får besökare att komma tillbaka. Datum: 6 oktober. Plats: Zoom.

Kunder som har en känslomässig koppling med ett varumärke är mer än dubbelt så värdefulla som kunder som bara är mycket nöjda. Men hur skapar man en känslomässig koppling till sina kunder? Hur översätter man känslor till innehåll och digital kommunikation? Hur optimerar vi webbplatsen, den digitala kommunikationen och produkten så att det driver långsiktig tillväxt för vår affär?

Vi köper inte varor och tjänster. Vi köper känslor. Drygt 90% av våra beslut fattas omedvetet utifrån våra känslor. Så om våra kunder köper känslor så måste vi sälja känslor. De viktigaste verktygen vi har för att påverka den emotionella delen av hjärnan är visuellt innehåll och storytelling. Vi kallar det för Emotional Commerce och det är viktigare än någonsin. I en värld där varumärken måste förhålla sig till att både varumärke och produkter exponeras i kanaler man inte själva äger blir det allt viktigare med en känslomässig koppling till sina kunder.

Under en intensiv och kreativ halvdag tillsammans får du lära dig hur du triggar känslor hos dina kunder och utifrån det skapa innehåll och upplevelser som engagerar, inspirerar och får besökare att komma tillbaka. Det kommer att förbättra kundernas lojalitet och dina intäkter.

Vi går igenom grunderna i webbpsykologi och användarbeteende, komposition och styling och olika sätt att presentera visuellt innehåll på webbplatsen. Vi går också igenom verktyg och metoder för att mäta och analysera den känslomässiga effekten av vårt innehåll.

Som medlem i Ehandel Network har du förmånen att köpa din plats till kursen till ett rabatterat pris. Medlemspriset för kursen är 1 900 kr. (exkl.moms). Priset för icke medlemmar är 2 900 kr (exkl. moms). Medlemskapet i Ehandel Network är kostnadsfritt.

Är du redan medlem i Ehandel Network så kan du hitta din rabattkod, för att ta del av medlemserbjudandet på kursen, i det senaste utskicket från Ehandel Network. 

Kursen går igenom:

● Emotional Commerce, skapa innehåll som väcker känslor med hjälp av data.

● Hur vi fattar beslut

● Optimera och mäta innehåll utifrån känslor.

● Hur man tar fram koncept som engagerar och bygger varumärke.

● Grunderna i komposition, styling och produktbilder.

● Exempel på innehållstyper som bygger storytelling.

 

Föreläsare:

Sophia Båge

Sophia är grundare och e-handels strateg på byrån Creative Unit som är experter på Emotional Commerce. Sophia brinner för digital affärsutveckling. Med sig har hon drygt 20-års erfarenhet av att utveckla kunders e-handel och digitala affärer med data som stöd. Sophia undervisar också Growth marketing på Berghs School of Communication och Konverteringsoptimering på IHM Business School.

 

Sarah Widman 

Sarah är grundare på byrån Creative Unit som är experter på Emotional Commerce. Hon är i stylist och inredare och har med sina 15 år i branschen skapat koncept och innehåll för ett flertal varumärken och e-handlare som Jotex, Rum21, Ellos, Hemtex och Wallvision för att nämna några.

 

Anders Grahn

(Bild kommer)

Anders är grundare av Pine Studios. Han arbetar som Senior Art Director och filmfotograf och har med sina dryga 15 år i branschen erfarenhet av att skapa kommunikativa och visuella strategier, kampanjkoncept och varumärkesplattformar. Anders har arbetat med flera stora varumärken, så som H&M, Ellos och Björn Borg.

 

Vem är kursen för?

Kursen riktar sig till E-commerce managers, E-commerce operations managers, E-commerce Merchandisers, Marknadsförare och Kreatörer som vill få kunskap i att skapa visuellt innehåll för e-handel där kundernas känslor är i fokus.

 

Praktisk Information om kursen

Plats: Zoom

Datum: 6 oktober

Tid: kl: 9.00-12.30

Pris: 2 900 kronor (1 900 kronor för medlemmar i Ehandel Network. Bli medlem här) exklusive moms.

Vid frågor kontakta info@ehandelacademy.se


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!