UTBILDNING: Nå internationella kunder via Amazon

Denna kurs ger dig insikter om hur denna gigantiska försäljningskanal fungerar och vad som krävs för att lyckas på Amazons olika marknadsplatser. Datum: 2 april, 5 maj, 2 juni. Plats: Franzéngatan 6, 112 51 (Stadshagen) Stockholm.    

Amazon är idag världens största marknadsplats, och är en effektiv helhetslösning för en väg till nya kunder och marknader. 

Oavsett Amazons beslut att gå in i Sverige eller inte, måste du förhålla dig till Amazon. Över hälften av alla inköp som görs online i USA och Tyskland idag sker på Amazon. Plattformen har fler produktsökningar än Google i USA. 

Denna kurs ger dig en grundlig introduktion till hur denna gigantiska försäljningskanal fungerar och de viktigaste grunderna till att ta de första stegen för att börja sälja via Amazon. 

Du introduceras till hela Amazonas digitala ekosystem och vi belyser Amazons dominans inom kritiska områden som logistik och distribution, digital marknadsföring, webbinfrastruktur och varumärkesskydd - och hur du kan och bör utnyttja dessa tillgångar och möjligheter för att hitta dina kunder och sälja din produkt! 

Som medlem i Ehandel har du förmånen att köpa din plats till kursen till ett rabatterat pris. Medlemspriset för kursen är 3 900 kr. (exkl.moms). Priset för icke medlemmar är 4 900 kr. (exkl. moms). Klicka här för att bli medlem hos oss på Ehandel!

 

 

 

Kursen kommer ske vid 4 st. olika tillfällen. Boka din plats idag!

 

 

Kursen går igenom: 

• Amazons ekosystem 

• Marketplace-plattformen och dess alternativ. 

• Utmaningar och möjligheter 

• Logistik och fulfillment 

• Sellers vs Brands 

• Grunderna för annonsering (PPC & Display) 

• Amazon Financials (moms, avgifter osv.) 

• Best practice och verktyg 

Vem är kursen för? 
Denna kurs är för e-handelsföretag med och utan Amazon-erfarenhet. Du kanske har viss Amazon-erfarenhet och vill lära dig mer om att skala upp eller så är du i startgroparna att börja sälja på Amazon. Du arbetar antagligen idag som VD, CFO, Business Developer eller eCommerce Director. Kursen går igenom bästa praxis med vissa fallstudier, och deltagarna är välkomna att presentera sina specifika frågor. En särskild frågestund kommer att finnas tillgänglig.
Kursen riktar sig till både B2B och B2C.

 

Föreläsare: Edward Basse, The Early Birds
Edward Basse, ursprungligen från Seattle, har över 12 års erfarenhet av e-handel, och arbetat för företag som Amazon, Rakuten och senast iDeal Of Sweden, där han var Online Marketplace Director.

Praktisk information om kursen: 

  • OBS! Kursen kommer att hållas på engelska
  • Tid: Halvdag (3,5 h)
  • Plats: Franzéngatan 6, 112 51 (Stadshagen) Stockholm.
  • Datum: 2 april, 5 maj, 2 juni.
  • Pris: 4 900  kronor (3 900 kronor för medlemmar i Ehandel) exklusive moms. I priset ingår frukost vid kurser på förmiddagen och fika vid kurser på eftermiddagen.
  • Vid frågor kontakta: Sandra Bond, sandra@ehandel.se, 073-529 74 69

Boka din plats här!


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!