ONLINEKURS: User Research

Onlinekursen "User Research" lär dig arbeta och fokusera på kundens verkliga behov i syfte att vara relevant, konkurrenskraftig och växa som företag. Datum: 27 augusti. Plats: Zoom. 

Genom att arbeta kontinuerligt med User Research fokuserar du på era kunders verkliga behov för att fortsätta vara relevanta, konkurrenskraftiga och växande. Men hur börjar man? Vad behöver man för att sätta igång arbetet? Hur arbetar man konsekvent med att få in insikter från sina kunder i sitt dagliga arbete?

I den här kursen lär du dig att genomföra användarundersökningar som hjälper dig att fatta smartare beslut som leder till bättre affärer och lyckligare kunder. För att skapa produkter och upplevelser som dina kunder älskar behöver du veta vad de älskar, och inte gissa.

Genom att blanda teori med praktiskt arbete kommer ni efter kursen att få med er verktygen och metoderna ni behöver till er resa mot att arbeta metodiskt med kundinsikter. Ni kommer att kunna genomföra ert första användningstest vilket kommer att ge er viktiga insikter att ta med in i ert arbete.

Som medlem i Ehandel Network har du förmånen att köpa din plats till kursen till ett rabatterat pris. Medlemspriset för kursen är 1 900 kr. (exkl.moms). Priset för icke medlemmar är 2 900 kr (exkl. moms). Medlemskapet i Ehandel Network är kostnadsfritt.

Är du redan medlem i Ehandel Network så kan du hitta din rabattkod, för att ta del av medlemserbjudandet på kursen, i det senaste utskicket från Ehandel Network. 

Kursen kommer gå igenom:

  • Kombinera kvantitativ och kvalitativ data för att förstå kundens varför
  • De bästa metoderna och när man använder dem
  • Lär dig ställa rätt frågor
  • Undvik fallgroparna
  • Genomföra ett test
  • Sammanfatta era kundinsikter på ett sätt hjälper din organisation att förstå hur du bättre kan bygga för och marknadsföra för dina användare
  • User Research i varje led i produktutveckling

 

Föreläsare:

Sophia Båge

Sophia är grundare och e-handels strateg på byrån Creative Unit som är experter på Emotional Commerce. Sophia brinner för digital affärsutveckling. Med sig har hon drygt 20-års erfarenhet av att utveckla kunders e-handel och digitala affärer med data som stöd. Sophia undervisar också Growth marketing på Berghs School of Communication och Konverteringsoptimering på IHM Business School.

Lisa Trumstedt

Lisa är frilansande UX Researcher med lång erfarenhet av att hjälpa allt från start-ups till stora myndigheter med att bygga upp arbetet med insikter och analys. Hon har ansvarat för att leda byrån Ottobonis UX- och analysteam, som Customer Experience Manager. Lisa är en flitigt anlitad föreläsare inom ämnen som Mål och strategi, Design sprints och Kundresor. Lisa kommer närmast från en roll som UX Researcher och Product Owner på Readly.

Vem är kursen för?
Kursen riktar sig till, E-commerce managers, E-commerce operations managers, E-commerce Merchandisers, Kundtjänstmedarbetare, Designers, UX Designers, Marknadsförare som vill få kunskap hur man lär känna sina kunder bättre.

 

Praktisk Information om kursen

  • Plats:​ Zoom
  • Datum:​ 27/8
  • Tid:​ 9.00-12.30
  • Pris: ​2 900 kronor (1 900 kronor för medlemmar i Ehandel) exklusive moms.

Vid frågor kontakta info@ehandelacademy.se

 


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!