Annons

1 av 10 Mathem-leveranser har med en vara från Clas Ohlson Allt oftare med Clas Ohlsons varor i

1 av 10 Mathem-leveranser har med en vara från Clas Ohlson

2018-12-17 15:26

I december förra året investerade Clas Ohlson i Mathem och nu, ett år senare, har samarbetet börjat blomstra.

Clas Ohlsons och MatHems julkampanj “en stressfri jul” har gjort succé. På bara två månader, oktober till november, har försäljningen av Clas Ohlson-varor ökat med 76 procent hos MatHem. Kampanjens budskap “Du mathemmar. Vi fixar julen” bjuder in kunden till att handla cirka 1500 Clas Ohlson-varor i Mathems sortiment.

– Det är fantastiskt att var tionde kund har en Clas Ohlson-vara i sin varukorg. Det visar att sortiment är relevant och något som våra kunder uppskattar. Tillsammans med våra leverantörer vill vi erbjuda bekvämligheten att varje kund får hem det de behöver vid en passande leveranstid säger Karolin Kull, grundare och marknadschef på MatHem.se i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: MatHem kör ut Clas Ohlsons varor i unikt samarbete

Annons
Annons

Tre Clas Ohlson-butiker som logistikhubbar

Kampanjens bästsäljande Clas Ohlson-varor är värmeljus, batterier, kronljus, ljusslingor och dörrkransar. Detta har lett Clas Ohlson till att effektivisera sin process av varutillförsel till MatHem.

– Vi har skapat en flexibel lösning för att komplettera det lager vi har hos MatHem när vi kraftigt breddat utbudet och nu även inkluderar diverse kapitalvaror. Tre Clas Ohlson-butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö fungerar som logistikhubbar där vi plockar och snabbt levererar varor direkt till MatHems centrallager för vidare transport till kunderna, berättar Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson i ett pressmeddelande.

Izabella Bielecka

Reporter

Har tidigare varit TV- och radioreporter för nyhetsmedier i Sverige och Polen.

Annons
E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

Det amerikanska cykelbudet fick ge namn till Martins märke.

Annons
Annons
Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Exklusivt: Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Har spikat lanseringsdatum för brittisk sajt.

Gekås nya storsatsning:

Gekås nya storsatsning: "Som e-handel fast bättre"

Deras egen variant av webbshop.

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

"Vi vågar prova oss fram och driva innovativa lösningar".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu <nobr>e-handel</nobr>

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu e-handel

Kan lansera Click&Collect.

Leveranskritik mot MediaMarkt:

Leveranskritik mot MediaMarkt: "Har fått vissa utmaningar"

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Nätapoteket går inte att stoppa?

Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta