Annons

1 av 10 Mathem-leveranser har med en vara från Clas Ohlson Allt oftare med Clas Ohlsons varor i

1 av 10 Mathem-leveranser har med en vara från Clas Ohlson

2018-12-17 15:26

I december förra året investerade Clas Ohlson i Mathem och nu, ett år senare, har samarbetet börjat blomstra.

Clas Ohlsons och MatHems julkampanj “en stressfri jul” har gjort succé. På bara två månader, oktober till november, har försäljningen av Clas Ohlson-varor ökat med 76 procent hos MatHem. Kampanjens budskap “Du mathemmar. Vi fixar julen” bjuder in kunden till att handla cirka 1500 Clas Ohlson-varor i Mathems sortiment.

– Det är fantastiskt att var tionde kund har en Clas Ohlson-vara i sin varukorg. Det visar att sortiment är relevant och något som våra kunder uppskattar. Tillsammans med våra leverantörer vill vi erbjuda bekvämligheten att varje kund får hem det de behöver vid en passande leveranstid säger Karolin Kull, grundare och marknadschef på MatHem.se i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: MatHem kör ut Clas Ohlsons varor i unikt samarbete

Annons
Annons

Tre Clas Ohlson-butiker som logistikhubbar

Kampanjens bästsäljande Clas Ohlson-varor är värmeljus, batterier, kronljus, ljusslingor och dörrkransar. Detta har lett Clas Ohlson till att effektivisera sin process av varutillförsel till MatHem.

– Vi har skapat en flexibel lösning för att komplettera det lager vi har hos MatHem när vi kraftigt breddat utbudet och nu även inkluderar diverse kapitalvaror. Tre Clas Ohlson-butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö fungerar som logistikhubbar där vi plockar och snabbt levererar varor direkt till MatHems centrallager för vidare transport till kunderna, berättar Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson i ett pressmeddelande.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Videointervju: Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Varför tackade hon nej till Amazon?

Kronans: Kombon fysiska apotek och <nobr>e-handel</nobr> är stark

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

Pumpar upp sin omnikanal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

De flesta vänder sig endast till Amazon, och är nöjda med det.

PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

I dag: PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

Helt öppet paketnätverk.

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

"Äger hela leveransprocessen".

Annons
Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta