1 av 10 Mathem-leveranser har med en vara från Clas Ohlson

I december förra året investerade Clas Ohlson i Mathem och nu, ett år senare, har samarbetet börjat blomstra.

Clas Ohlsons och MatHems julkampanj “en stressfri jul” har gjort succé. På bara två månader, oktober till november, har försäljningen av Clas Ohlson-varor ökat med 76 procent hos MatHem. Kampanjens budskap “Du mathemmar. Vi fixar julen” bjuder in kunden till att handla cirka 1500 Clas Ohlson-varor i Mathems sortiment.

– Det är fantastiskt att var tionde kund har en Clas Ohlson-vara i sin varukorg. Det visar att sortiment är relevant och något som våra kunder uppskattar. Tillsammans med våra leverantörer vill vi erbjuda bekvämligheten att varje kund får hem det de behöver vid en passande leveranstid säger Karolin Kull, grundare och marknadschef på MatHem.se i ett pressmeddelande.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: MatHem kör ut Clas Ohlsons varor i unikt samarbete

Tre Clas Ohlson-butiker som logistikhubbar

Kampanjens bästsäljande Clas Ohlson-varor är värmeljus, batterier, kronljus, ljusslingor och dörrkransar. Detta har lett Clas Ohlson till att effektivisera sin process av varutillförsel till MatHem.

– Vi har skapat en flexibel lösning för att komplettera det lager vi har hos MatHem när vi kraftigt breddat utbudet och nu även inkluderar diverse kapitalvaror. Tre Clas Ohlson-butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö fungerar som logistikhubbar där vi plockar och snabbt levererar varor direkt till MatHems centrallager för vidare transport till kunderna, berättar Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson i ett pressmeddelande.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!