Annons

10 år senare: Toys R' Us miljonsatsar på e-handeln Bättre e-handel på gång för leksaksgiganten Toys R Us

10 år senare: Toys R' Us miljonsatsar på e-handeln

2017-05-08 14:20

Ska ta igen tio års teknisk utveckling inom de närmsta 1-2 åren, enligt företagets globala chefstekniker.

Toys R' Us har efter att ha erkänt att de hamnat efter i e-handelsutvecklingen, nu börjat tänka om. De senaste åren ska företaget ha satsat närmare 900 miljoner kronor på att ta igen det de missat vad gäller nätförsäljning.

Ska locka tillbaka kunder från Amazon

Och nu ska företaget göra en rejäl förnyelse av e-handeln och på så sätt locka tillbaka kunderna från stora e-handlare som Amazon. Den nya sidan kommer till en början att testas hos en mindre grupp kunder, för att sedan lanseras på bred front i juli.

- Webbsajten representerar verkligen framsidan av vårt varumärke. På ett eller två år ska vi ta igen tio år av innovation och det är inget litet steg, säger företagets globala teknikchef Lance Wills till USA Today.

60% besöker sajten före besök

Bland annat har man noterat att 60 procent av kunderna redan idag besöker hemsidan innan de bestämmer sig för att besöka en fysisk butik. Dock tycker företaget själva att deras sida hittills varit för svår att hitta på, vilket nu ska ändras.

Istället för att behöva klicka sig fram till olika produkter ska man nu i ett tidigt skede kunna välja produktkategorier, som exempelvis dockor eller cyklar, och på så sätt lättare hitta det man söker.

Annons
Annons

Får tydligare produktbilder 

Sajten ska även få större produktbilder och tydligare menyer som också ska göra det enklare för kunderna att hitta rätt. Även själva kassaledet ska förenklas.

- Vi tittar på vår existerande erfarenhet och checkouten är en utmaning, säger Lance Wills.

Förutom förändringarna i e-handeln ska Toys R' Us även satsa på en mer personaliserad kundupplevelse, vilket även ska innefatta e-mail och skräddarsydda presentationer av webbinnehållet, som kommer att införas senare i år.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta