Annons

10 år senare: Toys R' Us miljonsatsar på e-handeln Bättre e-handel på gång för leksaksgiganten Toys R Us

10 år senare: Toys R' Us miljonsatsar på e-handeln

2017-05-08 14:20

Ska ta igen tio års teknisk utveckling inom de närmsta 1-2 åren, enligt företagets globala chefstekniker.

Toys R' Us har efter att ha erkänt att de hamnat efter i e-handelsutvecklingen, nu börjat tänka om. De senaste åren ska företaget ha satsat närmare 900 miljoner kronor på att ta igen det de missat vad gäller nätförsäljning.

Ska locka tillbaka kunder från Amazon

Och nu ska företaget göra en rejäl förnyelse av e-handeln och på så sätt locka tillbaka kunderna från stora e-handlare som Amazon. Den nya sidan kommer till en början att testas hos en mindre grupp kunder, för att sedan lanseras på bred front i juli.

- Webbsajten representerar verkligen framsidan av vårt varumärke. På ett eller två år ska vi ta igen tio år av innovation och det är inget litet steg, säger företagets globala teknikchef Lance Wills till USA Today.

60% besöker sajten före besök

Bland annat har man noterat att 60 procent av kunderna redan idag besöker hemsidan innan de bestämmer sig för att besöka en fysisk butik. Dock tycker företaget själva att deras sida hittills varit för svår att hitta på, vilket nu ska ändras.

Istället för att behöva klicka sig fram till olika produkter ska man nu i ett tidigt skede kunna välja produktkategorier, som exempelvis dockor eller cyklar, och på så sätt lättare hitta det man söker.

Annons
Annons

Får tydligare produktbilder 

Sajten ska även få större produktbilder och tydligare menyer som också ska göra det enklare för kunderna att hitta rätt. Även själva kassaledet ska förenklas.

- Vi tittar på vår existerande erfarenhet och checkouten är en utmaning, säger Lance Wills.

Förutom förändringarna i e-handeln ska Toys R' Us även satsa på en mer personaliserad kundupplevelse, vilket även ska innefatta e-mail och skräddarsydda presentationer av webbinnehållet, som kommer att införas senare i år.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Annons
Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta