Annons

ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner ABS Wheels vd Andie Lahdo och marknadschef Jorge Castro

ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

2018-07-19 16:00

Nådde målet och tar nu sikte mot 100 miljoner.

Oavsett om man tittar på omsättningen eller resultatet har fälgexperten och e-handlaren ABS Wheels har haft en spikrak tillväxt de senaste åren. I höstas berättade företaget i en intervju med Ehandel.se att planen för året var att nå 70 miljoner kronor, vilket i så fall skulle innebära en tillväxt på nästan 50 procent.

LÄS ÄVEN: ABS Wheels slog 47 miljoner och siktar mot 70 i år

Vinstmarginal på tio procent

Den sista juni 2018 tog ABS Wheels verksamhetsår slut, och nu kan företaget konstatera att man lyckades nå målet på 70 miljoner i omsättning.

- Vi landade på exakt 70,9 miljoner med en vinstmarginal på strax över tio procent. Totalt sett ökade vi omsättningen med 50 procent kontra föregående år, vilket tyder på att vi har gjort ett riktigt bra jobb, säger ABS Wheels marknadschef Jorge Castro till Ehandel.se.
- Man ska dock aldrig vara nöjd, det är farligt i e-handelsbranschen, tillägger han.

Vad skulle du säga ligger bakom er tillväxt?

- Jämför man med tidigare år så är inte designen ändrad, däremot har vi valt att jobba med konverteringen på sidan. Exempelvis har vi gjort en köpknapp som följer med kunden samt en snabbare kassa som pushar besökaren till avslut.

"Alla hatar sega sidor"

Enligt Jorge Castro har ABS Wheels dessutom optimerats för att följa Googles riktlinjer. Som Ehandel.se har varit inne på vid flera tillfällen, är gänget på Google inte speciellt förtjusta i långsamma sidor.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Google börjar straffa långsamma sidor på Internet

- Alla hatar sega sidor och det är något vi har kämpat hårt för att åtgärda. Just nu har vi den snabbaste fälgsidan i branschen, vilket är kul. Samtidigt har vi börjat mäta, utvärdera och optimera marknadsföringen kring produkterna, berättar Jorge Castro.

Ska "växa sakta" till 100 miljoner

Nu blickar ABS Wheels framåt mot resten av 2018, då företaget bland annat ska dubbla sin lageryta och anställa fler medarbetare.

Hur ser målet ut för verksamhetsåret 2017/2018?

- Vi planerar att nå 100 miljoner, det är bättre att växa sakta och ge bra service än att eskalera alltför fort och tappa servicenivåerna. Nöjda kunder är A och O för en lyckad verksamhet.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Ny <nobr>e-handelslag</nobr> på plats - Sverige utan tillsynsmyndighet

Ny e-handelslag på plats - Sverige utan tillsynsmyndighet

Förbudet mot geo-blocking började gälla i måndags.

1
Annons
Annons
Från 0 till 50 000 i månaden på 4 månader:

Från 0 till 50 000 i månaden på 4 månader: "The sky is the limit"

Collar of Sweden räknar med att nå en halv miljon det första året.

Systembolaget bygger egen entré för sina <nobr>e-handelskunder</nobr>

Systembolaget bygger egen entré för sina e-handelskunder

"Lastzon direkt utanför för att underlätta".

Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner

Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner

Framgångsrik Black Week tog bolaget till nytt rekord.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tailor Store backar - omsätter 74,5 miljoner kronor

Tailor Store backar - omsätter 74,5 miljoner kronor

Nytt digitalt tillverkningssystem.

Krävdes privatdetektiv för att hitta första kunden

Krävdes privatdetektiv för att hitta första kunden

Uppskattar fortfarande butiksupplevelsen.

Mat.se utvecklar AI som fixar inköp, logistik och bemanning

Mat.se utvecklar AI som fixar inköp, logistik och bemanning

Helt automatiska prognoser.

Annons
Annons
Robot ansvarig för att arbetarna fick åka till sjukhus

Robot ansvarig för att arbetarna fick åka till sjukhus

"Automatiserade robotar sätter människor i livshotande fara".

Över 120 000 röster - Apotea tog hem Årets nätbutik 2018

Över 120 000 röster - Apotea tog hem Årets nätbutik 2018

IKEA och Resväskor.se också bland vinnarna.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist

The Birth Poster AB söker:

Customer Service Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta