Annons

ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner ABS Wheels vd Andie Lahdo och marknadschef Jorge Castro

ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

2018-07-19 16:00

Nådde målet och tar nu sikte mot 100 miljoner.

Oavsett om man tittar på omsättningen eller resultatet har fälgexperten och e-handlaren ABS Wheels har haft en spikrak tillväxt de senaste åren. I höstas berättade företaget i en intervju med Ehandel.se att planen för året var att nå 70 miljoner kronor, vilket i så fall skulle innebära en tillväxt på nästan 50 procent.

LÄS ÄVEN: ABS Wheels slog 47 miljoner och siktar mot 70 i år

Vinstmarginal på tio procent

Den sista juni 2018 tog ABS Wheels verksamhetsår slut, och nu kan företaget konstatera att man lyckades nå målet på 70 miljoner i omsättning.

- Vi landade på exakt 70,9 miljoner med en vinstmarginal på strax över tio procent. Totalt sett ökade vi omsättningen med 50 procent kontra föregående år, vilket tyder på att vi har gjort ett riktigt bra jobb, säger ABS Wheels marknadschef Jorge Castro till Ehandel.se.
- Man ska dock aldrig vara nöjd, det är farligt i e-handelsbranschen, tillägger han.

Vad skulle du säga ligger bakom er tillväxt?

- Jämför man med tidigare år så är inte designen ändrad, däremot har vi valt att jobba med konverteringen på sidan. Exempelvis har vi gjort en köpknapp som följer med kunden samt en snabbare kassa som pushar besökaren till avslut.

"Alla hatar sega sidor"

Enligt Jorge Castro har ABS Wheels dessutom optimerats för att följa Googles riktlinjer. Som Ehandel.se har varit inne på vid flera tillfällen, är gänget på Google inte speciellt förtjusta i långsamma sidor.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Google börjar straffa långsamma sidor på Internet

- Alla hatar sega sidor och det är något vi har kämpat hårt för att åtgärda. Just nu har vi den snabbaste fälgsidan i branschen, vilket är kul. Samtidigt har vi börjat mäta, utvärdera och optimera marknadsföringen kring produkterna, berättar Jorge Castro.

Ska "växa sakta" till 100 miljoner

Nu blickar ABS Wheels framåt mot resten av 2018, då företaget bland annat ska dubbla sin lageryta och anställa fler medarbetare.

Hur ser målet ut för verksamhetsåret 2017/2018?

- Vi planerar att nå 100 miljoner, det är bättre att växa sakta och ge bra service än att eskalera alltför fort och tappa servicenivåerna. Nöjda kunder är A och O för en lyckad verksamhet.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Volkswagen ska själv sälja sina bilar direkt på nätet

Volkswagen ska själv sälja sina bilar direkt på nätet

Återförsäljare måste acceptera ny e-handel.

Annons
Annons
Skokedjans tio fysiska butiker stängs - <nobr>e-handeln</nobr> består

Skokedjans tio fysiska butiker stängs - e-handeln består

"Tillväxten i våra tre onlineaffärer är mycket stark".

Jaktia bygger nytt:

Jaktia bygger nytt: "Nu är det dags att ta steget framåt"

Wipcore får "extra spännande" uppdrag.

Lämnade Animail - får toppjobb hos Klarna i USA

Lämnade Animail - får toppjobb hos Klarna i USA

"Känns oerhört spännande och utvecklande".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk butikskedja i konkurs:

Svensk butikskedja i konkurs: "Medioker utveckling i de fysiska varuhusen"

Men e-handeln sägs gå bra.

Stadium ställer om till <nobr>e-handel</nobr> - ett tiotal får gå

Stadium ställer om till e-handel - ett tiotal får gå

Och 35 tjänster flyttas.

iPhonebutiken får ny storägare - ska nu erövra Danmark

iPhonebutiken får ny storägare - ska nu erövra Danmark

Grundarna cashar in men lämnar inte skeppet.

2
Annons
Annons
<nobr>E-handlare</nobr> öppnade fysisk butik - fick in över 100 märken

E-handlare öppnade fysisk butik - fick in över 100 märken

Tar satsningen till Sverige.

<nobr>E-handlarens</nobr> julkalender väntas sälja slut på en dag

E-handlarens julkalender väntas sälja slut på en dag

Har stärkt upp med extra logistikpersonal.

2
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Stadium söker:

Customer Analyst

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta