Annons

ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner ABS Wheels vd Andie Lahdo och marknadschef Jorge Castro

ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

2018-07-19 16:00

Nådde målet och tar nu sikte mot 100 miljoner.

Oavsett om man tittar på omsättningen eller resultatet har fälgexperten och e-handlaren ABS Wheels har haft en spikrak tillväxt de senaste åren. I höstas berättade företaget i en intervju med Ehandel.se att planen för året var att nå 70 miljoner kronor, vilket i så fall skulle innebära en tillväxt på nästan 50 procent.

LÄS ÄVEN: ABS Wheels slog 47 miljoner och siktar mot 70 i år

Vinstmarginal på tio procent

Den sista juni 2018 tog ABS Wheels verksamhetsår slut, och nu kan företaget konstatera att man lyckades nå målet på 70 miljoner i omsättning.

- Vi landade på exakt 70,9 miljoner med en vinstmarginal på strax över tio procent. Totalt sett ökade vi omsättningen med 50 procent kontra föregående år, vilket tyder på att vi har gjort ett riktigt bra jobb, säger ABS Wheels marknadschef Jorge Castro till Ehandel.se.
- Man ska dock aldrig vara nöjd, det är farligt i e-handelsbranschen, tillägger han.

Vad skulle du säga ligger bakom er tillväxt?

- Jämför man med tidigare år så är inte designen ändrad, däremot har vi valt att jobba med konverteringen på sidan. Exempelvis har vi gjort en köpknapp som följer med kunden samt en snabbare kassa som pushar besökaren till avslut.

"Alla hatar sega sidor"

Enligt Jorge Castro har ABS Wheels dessutom optimerats för att följa Googles riktlinjer. Som Ehandel.se har varit inne på vid flera tillfällen, är gänget på Google inte speciellt förtjusta i långsamma sidor.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Google börjar straffa långsamma sidor på Internet

- Alla hatar sega sidor och det är något vi har kämpat hårt för att åtgärda. Just nu har vi den snabbaste fälgsidan i branschen, vilket är kul. Samtidigt har vi börjat mäta, utvärdera och optimera marknadsföringen kring produkterna, berättar Jorge Castro.

Ska "växa sakta" till 100 miljoner

Nu blickar ABS Wheels framåt mot resten av 2018, då företaget bland annat ska dubbla sin lageryta och anställa fler medarbetare.

Hur ser målet ut för verksamhetsåret 2017/2018?

- Vi planerar att nå 100 miljoner, det är bättre att växa sakta och ge bra service än att eskalera alltför fort och tappa servicenivåerna. Nöjda kunder är A och O för en lyckad verksamhet.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta