Annons

Adlibris ger kunderna sorgligt besked - hinner ej leverera Ledsna miner hos Adlibrisgruppens kunder

Adlibris ger kunderna sorgligt besked - hinner ej leverera

2018-12-21 12:09

Fler beställningar än förväntat.

Redan i fredags kunde vi berätta att Adlibris hade fått kritik för sena leveranser på bland annat sin Facebook-sida. En del kunder hade väntat på sina paket sedan Black Friday. Från e-handlarens sida menade man dock att problemen, åtminstone delvis, berodde på att företaget hade förlängt sina leveranstider och inte tillräckligt tydligt lyckats kommunicera ut det till sina kunder.

LÄS ÄVEN: Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

"Jobbar på för fullt"

Men med bara några dagar kvar till julafton verkar problemen ha vuxit i storlek. På Adlibris Facebooksida strömmar det in kommentarer från besvikna kunder som handlat hos bland andra Adlibris och Bamba.se men fortfarande väntar på sina utlovade julklappsleveranser.

Adlibris har svarat på kritiken i ett Facebook-inlägg, där det bland annat framgår att alla paket faktiskt inte kommer att hinna fram i tid.

Annons
Annons
- Vi är medvetna om att ni är flera som väntar på försenade paket och vi beklagar detta! Vi jobbar på för fullt för att få iväg alla beställningar innan jul. Skulle det vara så att vi trots allt inte hinner leverera just ditt paket så hör vi av oss till dig per mail och meddelar detta, skriver företaget.

Black Friday blev större än förväntat

Problemen verkar även gälla Kökets Favoriter, som också ingår i Adlibrisgruppen. Till en del av dem som har lagt beställningar på sajten har företaget skickat ut ett mejl med följande information:

- Försäljningen har ökat så pass mycket de senaste veckorna att vi på Kökets Favoriter kommit efter i vår logistik. Black Friday och julen innebär hög försäljning och är något vi planerar och förbereder för bland annat med utökad personalstyrka. I år var antalet beställningar väldigt många fler än vi förutspått. Vi har tagit in ytterligare personal, men trots våra ansträngningar har vi nu tvingats konstatera att vi har beställningar från ett antal av våra kunder som vi inte kommer hinna leverera före jul.

"Extremt hög belastning"

De kunder som alltså går miste om sina julklappar från Kökets Favoriter har kompenserats med en kod som ger 20 procents rabatt vid ett framtida köp. De försenade varorna kommer trots förseningen att skickas ut.

- Antingen så väljer du att inte hämta beställningen från utlämningsstället, den kommer att skickas tillbaka till oss efter 14 dagar (utan kostnad för dig). Alternativt så hämtar du ut beställningen från utlämningsstället och kontaktar sedan vår kundservice som hjälper dig med returetikett. Vi skulle dock vilja upplysa om att vi just nu har en extremt hög arbetsbelastning på vår kundservice med långa svarstider, skriver företaget.

Ehandel.se har sökt Adlibrisgruppen för en kommentar.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Kunder blev kvar mot sin vilja - nu ber Nelly om ursäkt

Kunder blev kvar mot sin vilja - nu ber Nelly om ursäkt

"Felet har precis uppdagat sig".

Annons
Annons
Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Ordinarie eller rekommenderat pris?

Gina Tricot rustar för <nobr>e-handeln</nobr> - säger upp 30 personer

Gina Tricot rustar för e-handeln - säger upp 30 personer

Ska spara 200 miljoner kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

Delägare sedan 1995 lämnar företaget.

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

Ny undersökning.

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Svensk Handel varnar för konsekvenser av orättvis konkurrens.

Annons
Annons
Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Slutdomen: Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Domen får inte överklagas igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Sweef söker:

Online Merchandiser

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta