Annons

Åhléns lanserar gratis hemleverans på kvällen Cecilia Mortimer Meurling, e-handelschef Åhléns

Åhléns lanserar gratis hemleverans på kvällen

2017-11-14 10:20

Gäller för köp på över 500 kronor.

För att underlätta för sina e-handelskunder har Åhléns lanserat vad företaget kallar “flexibel hemleverans”. Det innebär bland annat att företagets kunder, om de bor i Stockholmsområdet, nu kan få sina varor hemlevererade samma dag. Men Åhléns har valt att lansera fler olika hemleveransupplägg på ett bräde.

LÄS ÄVEN: Åhlénschefen om jakten på perfekt omnikanal 

Samma dag-leverans i Stockholm

Det rör sig till exempel om “Hemleverans kväll”, som låter kunden välja en leveransdag 3-5 vardagar efter köp. Servicen kostar 59 kronor, men är gratis om man handlar för mer än 500 kronor. Om man bor i Stockholm kan man däremot via upplägget “Samma dag-leverans” få sin vara hemlevererad samma kväll med Best Transport, men då kostar det 69 kronor.

Annons
Annons
- Konkurrensen på e-handelsmarknaden är stor idag och det är viktigt att möta dagens kunder med bra service och leveransvillkor för att underlätta köpresan, säger Cecilia Mortimer Meurling, e-handelschef Åhléns, i ett pressmeddelande.

Den som kan tänka sig att betala för frakten från Åhléns, men inte vill behöva lägga mer än 49 kronor, kan välja ”Nästa dag-leverans”. Det innebär leverans till ett PostNord-ombud nästkommande dag, så länge det inte är några helgdagar i vägen. Då kan det kan ta lite längre tid.

Tar paus över julen

”Samma dag-leverans” och ”Nästa dag-leverans” kommer att finnas tillgängliga under två veckor i november. Därefter tar tjänsterna av oklar anledning en paus för att sedan återkomma i Åhléns e-handel i början av nästa år.

- Samtliga hemleveransalternativ har geografiska begränsningar, vilket kommer att styras med en ny postnummer-kontroll vid "checkout" på åhlens.se, skriver företaget.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta