Anrik jaktbutik siktar högt med ny e-handel

Hylte Jakt & Lantman, som grundades redan 1911, tar nästa steg i sin omnikanalsatsning med en ny nätbutik.

Jakt och e-handel är ingen given kombination, åtminstone inte om man säljer vapen. Men som tur väl är finns det en mängd andra produkter som inte kräver licenser och specialfrakter. Något som börjar märkas av och det har på senare tid börjat röra på sig bland landets jaktbutiker.

Nyligen kunde vi berätta att e-handelsprofilen David Rönnberg blir storägare i Norrländska Vapenaffären tillsammans med Addnature-grundarna Klas Berggren, Mattias Hedström och Martin Larsson.

Annons

Outvecklad bransch på nätet

Kort efter klev även Pär Svärdson, och Apoteas ägarbolag, in som minoritetsägare i samma bolag som driver Jakt.se och Fiske.se. Enligt Svärdson är branschen ganska outvecklad på nätet, något som nätbaserade Active Outfit också påpekat tidigare.

Men nu ser en gammal räv till att modernisera sig, nämligen Hylte Jakt & Lantman. En aktör som funnits sedan 1911 och som idag erbjuder ett brett sortiment inom lantbruk, skog, jakt, trädgård och djurmat.

Byter plattform och satsar responsivt

Hylte Jakt & Lantman har mer än 100 år på nacken, och även om man funnits på nätet sedan en tid tillbaka, gör företaget nu en nysatsning online och passar samtidigt på att byta plattform till Jetshop Commerce.

Förutom att man gett sajten ett ansiktslyft är den responsiv, något som verkar uppskattas av jagande kunder.

– Vi står för kunskap och erfarenhet från över 100 år i branschen. Våra kunder kommer till oss från hela norden för att vi verkligen kan våra produkter. För oss var det därför viktigt att hitta en leverantör som vi kan arbeta långsiktigt med, för att öka vår servicegrad och tillgänglighet ytterligare, säger Anders Carlsson, VD på Hylte Jakt & Lantman.

Annons