Annons

Apotea samlar alla fraktbolag i en fraktapp Pär Svärdson i nytt leveransprojekt

Apotea samlar alla fraktbolag i en fraktapp

2018-05-25 07:51

All leveransinfo på ett ställe.

Apotea har gjort sig känt som ett e-handelsföretag som gärna testar nya fraktlösningar och sluter avtal med flera olika transportföretag. Men när kunderna får större valfrihet blir det också svårare att hålla koll på alla alternativ, och nu verkar Apotea ha sett ett behov av att hjälpa sina kunder att hålla kolla på sina leveranser från nätapoteket.

Kunden behöver inte hålla koll

E-handlaren har nämligen anslutit sig till en app, med namnet Mina Paket. Kunder som laddar ner den får tillgång till information om alla sina Apotea-leveranser, oavsett vilket företag som står för transporten. Kunderna behöver därmed inte längre hålla koll på vem som är transportör.

- Vi strävar hela tiden efter att göra det smidigare för kunderna att handla hos oss. Med Mina Paket får de all information om leveransen samlad på ett ställe. Vi hoppas att det ska förbättra köpupplevelsen ytterligare, säger Pär Svärdson, vd för Apotea, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Pär Svärdson: Fraktalternativ är en stor del av framgången

Hittills har Apoteas kunder varit hänvisade till transportföretagens egna appar och spårningssidor för att kunna följa sina leveranser, men nu kommer alltså all information att istället finnas tillgänglig i den nya appen.

Annons
Annons

"Mycket relevant för dagens e-handel"

Appen Mina Paket, som har utvecklats av systemleverantören Unifaun, samlar information från alla transportbolag som Apotea samarbetar med.

- Att Apotea väljer att samarbeta med oss och appen Mina Paket bekräftar det vi tror om appens funktion på marknaden, att den är mycket relevant för dagens e-handel och fyller ett behov som både konsumenter och e-handlare efterfrågar, säger Axel Lindgren, ansvarig för Mina Paket på Unifaun.

Appen Mina Paket går att ladda hem via både App Store och Google Play.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta