Årets must-have: Gul tröja med DHL-tryck

Rött och gult alltid på modet, enligt DHL som lanserar ny modekollektion.

Om du trodde att du visste ungefär hur du ska gå klädd nästa vår och sommar får du förmodligen tänka om, och känner du att gult inte är din färg kan du vänta dig en modemässig utmaning.

Det hetaste just nu är nämligen - i alla fall om man ska tro till exempel The Guardian - att klä sig i DHL:s egen modekollektion, som kanske inte så överraskande går i just gult. Tillsammans med modemärket Vetements har logistikleverantören tagit fram en hel kollektion bestående av bland annat t-shirts, luvtröjor, byxor och kepsar.

Annons

Visades under modeveckan i Paris

Låter det lite tokigt? Ja, kanske. Men plaggen ska ha visats upp under modeveckan i Paris, och blev enligt ett pressmeddelande en stor hit redan förra sommaren då de första lyxtröjorna med DHL-tryck lanserades.

DHL och Vetements är så nöjda med samarbetet hittills att en ny kollektion bestående av totalt tio plagg är att vänta inför vår- och sommarsäsongen 2018.

- Samarbetet med Vetements och det breda utbudet av DHL-plagg i deras kollektion är ett stort privilegium för oss och ett bevis på att DHL är ett av de mest erkända och värdefulla globala varumärkena. Vetements design understryker DHL:s roll i att möjliggöra globalt mode och e-handel med våra logistiktjänster. Samtidigt visar de också vårt engagemang för modebranschen och att vi alltid är i samklang med tiden, säger Ken Allen, VD för DHL Express.

"Supportar på meningsfullt sätt"

Enligt DHL, som självsäkert meddelar att “rött och gult aldrig kommer att gå ur modet”, är det en medveten strategi att ingå partnerskap med de aktörer man anser vara “modebranschens mest relevanta organisationer globalt och lokalt”.

- Detta gör det möjligt för DHL att supporta modeindustrin på ett meningsfullt sätt samt utnyttja sin portfölj av logistiklösningar för mode, detaljhandel och e-handel, skriver företaget.

Enligt The Guardian ska en av DHL och Vetements tröjor ha sålt slut på bara några veckor, trots att priset uppgick till 185 pund, vilket motsvarar drygt 2 000 svenska kronor.

Annons