Annons

Avier försenades - paket skickades tillbaka till Arlanda Erika Ahlqvist, distributionschef på PostNord

Avier försenades - paket skickades tillbaka till Arlanda

2017-12-11 07:59

10 dagar långt IT-fel på PostNord låg bakom.

Att PostNord har bråda dagar har nog ingen missat. Nu har det uppdagats att företaget även drabbats av ett tekniskt fel. Felet ska ha varat under en tiodagarsperiod, från slutet av november och in i början av december.

Det som ska ha hänt är att det uppstått ett sändningsuppehåll mellan två av företagets IT-system, vilket i sin tur ska ha lett till att avier, som skulle gå ut till kunder som väntar på sina e-handelspaket, försenades.

"Extremt olyckligt"

Istället blev paketen liggandes hos ombuden och innan avierna hade nått kunderna, så hade paketen redan hunnit gå i retur - tillbaka till Arlanda. Detta rapporterar DN.

Annons
Annons
- Det är extremt olyckligt och vi ber om ursäkt för det som hänt. När du står där och har köat och har väntat på något och sedan inte får det du beställt är det så klart oerhört frustrerande, säger PostNords distributionschef Erika Ahlqvist till tidningen.

Nya avier ska gå ut

Det är ännu oklart hur många som berörts av felet, och PostNord uppger nu att de håller på att utreda den saken.

- Vi har stoppat försändelserna på Arlanda och dessa kommer jag att skicka tillbaka till ombuden en gång till. Nya avier kommer att gå ut för de försändelser som ligger kvar hos ombuden. Vi har även förlängt liggtiden på dessa, säger Erika Ahlqvist.

"Önskat att det hände i juni"

Hon menar att felet inträffat vid en olämplig tidpunkt och att PostNord gjort allt de kan för att hantera saken.

- Det är klart att det är en olämplig tidpunkt och otur att det händer när våra ombud redan är så hårt belastade. Sådant här ska inte ske alls, men om det någon gång ska hända hade jag önskat att det hände i juni i stället, säger Erika Ahlqvist.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Fraktbolaget lanserar portal:

Fraktbolaget lanserar portal: "Lättare att planera sitt liv"

Digital uppgradering efter att man fått IKEA som kund.

Annons
Annons
Avgjort: Den här <nobr>e-handeln</nobr> är bäst i Sverige på service

Avgjort: Den här e-handeln är bäst i Sverige på service

Klassiskt företag fick bäst betyg.

Rejäl ökning för lösplockad nätmat -

Rejäl ökning för lösplockad nätmat - "stark start på året"

Årets första nätmatsmätning är ute.

Droshi rekryterar Qliro Groups tidigare IT-chef

Droshi rekryterar Qliro Groups tidigare IT-chef

"Vi bygger ett dream team".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Snittordervärdet ökar när våren kommer till Sverige

Snittordervärdet ökar när våren kommer till Sverige

Dyrare beställningar när vintern är över.

Första dagen med Instagram Shopping:

Första dagen med Instagram Shopping: "Som vi har längtat"

Enkelt och smidigt, enligt e-handlarna som är igång.

<nobr>E-handelsjätte</nobr> följer svenskt exempel - levererar till bilen

E-handelsjätte följer svenskt exempel - levererar till bilen

Testar Volvo-konceptet i USA.

Annons
Annons
Laddare från Wish granskade:

Laddare från Wish granskade: "Samtliga farliga att använda"

"Klarade inte ens baskraven för säkerhet".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta