Annons

Avier försenades - paket skickades tillbaka till Arlanda Erika Ahlqvist, distributionschef på PostNord

Avier försenades - paket skickades tillbaka till Arlanda

2017-12-11 07:59

10 dagar långt IT-fel på PostNord låg bakom.

Att PostNord har bråda dagar har nog ingen missat. Nu har det uppdagats att företaget även drabbats av ett tekniskt fel. Felet ska ha varat under en tiodagarsperiod, från slutet av november och in i början av december.

Det som ska ha hänt är att det uppstått ett sändningsuppehåll mellan två av företagets IT-system, vilket i sin tur ska ha lett till att avier, som skulle gå ut till kunder som väntar på sina e-handelspaket, försenades.

"Extremt olyckligt"

Istället blev paketen liggandes hos ombuden och innan avierna hade nått kunderna, så hade paketen redan hunnit gå i retur - tillbaka till Arlanda. Detta rapporterar DN.

Annons
Annons
- Det är extremt olyckligt och vi ber om ursäkt för det som hänt. När du står där och har köat och har väntat på något och sedan inte får det du beställt är det så klart oerhört frustrerande, säger PostNords distributionschef Erika Ahlqvist till tidningen.

Nya avier ska gå ut

Det är ännu oklart hur många som berörts av felet, och PostNord uppger nu att de håller på att utreda den saken.

- Vi har stoppat försändelserna på Arlanda och dessa kommer jag att skicka tillbaka till ombuden en gång till. Nya avier kommer att gå ut för de försändelser som ligger kvar hos ombuden. Vi har även förlängt liggtiden på dessa, säger Erika Ahlqvist.

"Önskat att det hände i juni"

Hon menar att felet inträffat vid en olämplig tidpunkt och att PostNord gjort allt de kan för att hantera saken.

- Det är klart att det är en olämplig tidpunkt och otur att det händer när våra ombud redan är så hårt belastade. Sådant här ska inte ske alls, men om det någon gång ska hända hade jag önskat att det hände i juni i stället, säger Erika Ahlqvist.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av <nobr>e-handelsnotering</nobr>

Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av e-handelsnotering

Och växte totalt med över 3 miljarder.

Annons
Annons
Så påverkade VM <nobr>e-handeln</nobr> i Europa

Fotbollsfest? Så påverkade VM e-handeln i Europa

"Hade inte tid att ta fram plånboken".

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 <nobr>e-handlare</nobr>

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 e-handlare

Räknar med att omsätta 15 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nordens största <nobr>e-handlare</nobr> slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Nordens största e-handlare slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Kan säljas till andra e-handlare.

1
Kraftig fläktbrist - <nobr>e-handlarna</nobr> laddar i hettan

Kraftig fläktbrist - e-handlarna laddar i hettan

"Inköparna tog i som aldrig förr".

Annons
Annons
ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

Nådde målet och tar nu sikte mot 100 miljoner.

1
ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

Omsätter redan 220 miljoner på den svenska marknaden.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Wakakuu söker:

E-commerce and Marketing Manager

Plantagen söker:

Teamledare som vill bygga upp Nordiska Kundservice

WePack AB söker:

AdWords-expert till snabbt växande internationellt E-handelsföretag i Malmö

Rapunzel of Sweden söker:

Grafisk formgivare med webbkunskaper


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta