Annons

Babyshop i ny runda - värdering över 600 miljoner Grundarna Marcus Tagesson och Linn Tagesson

Avslöjar: Babyshop i ny runda - värdering över 600 miljoner

2016-01-29 18:30

Barnbutiken på nätet tar in 55 miljoner och värderas till över en halv miljard kronor.

Nätbutiken Babyshop plockar nu in nya pengar. E-handelsbolaget meddelade under förra året att man räknade med att omsätta 700 miljoner kronor under 2016. Detta i samband med att medgrundaren Marcus Tagesson tog över VD-rollen efter Magnus Fredin.

Nu kan Ehandel.se avslöja att Babyshop genomfört en ny investeringsrunda där man genom två emissioner tillfört närmare 55 miljoner kronor till bolagets kassa.

605 miljoner efter investeringar

Investerare är delägarna Wakaba e-commerce invest AB, Peter Fräjdin och Realdania som tillför bolaget 30 miljoner. Genom en emission där man kvittade skulder till befintliga ägare drog man även in 25 miljoner kronor ifrån Verdane Capital, Realdania och Net Departo.

Enligt våra beräkningar blir Babyshops värderingen efter investering och kvittning 605 miljoner kronor. Företagets grundare Marcus Tagesson och Linn Tagesson kontrollerar efter investeringsrundan ungefär 40 procent av Babyshop.

Annons
Annons
- Vi håller på att ta in pengar men det är inte fullt ut klart ännu. Hoppas att det blir det inom två veckor, berättade Marcus Tagesson i början av veckan.

Vi inväntar kommentar på artikeln och de nya uppgifterna och kommer uppdatera nyheten därefter.

Uppdatering: Babyshops värdering ännu högre med brittisk investerare

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Dan Nilsson

Analytiker

Jag analyserar och jobbar med våra datatjänster Ehandelsindex och Ehandel.se Analytics. Transparens: delägare i Fyndiq AB, Contentor AB, Tonerlagret AB, E-commerce Park of Sweden AB och grundare på Ehandel.se

Annons
Nästan inga svenska <nobr>e-handlare</nobr> följer lagen

Regelmissen: Nästan inga svenska e-handlare följer lagen

Lagen om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden trädde i kraft den första januari i år. En lag som strax över 1 procent av Sveriges e-handlare följer.

2
Annons
Annons

Ny digital chef ska styra ICA:s onlinesatsning framåt

Med Peter Muld som ny Chief Digital Officer på koncernnivå ska ICA Gruppen få en tydligare och mer samordnad digital strategi.

Bubbleroom pausar planen på butiker -

Bubbleroom pausar planen på butiker - "behöver utvärdera"

Stänger butiken i Farsta och öppnar inga nya under det kommande året.

Ny sajt ska få kunderna att handla möbler i mobilen

Ny sajt ska få kunderna att handla möbler i mobilen

SoffaDirekt har fått allt fler mobila besökare. Nu hoppas e-handlaren att trafiken snart ska återspeglas i försäljningssiffrorna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ulmart vill skicka ryska och kinesiska varor till Europa

Den ryska e-handelsjätten säger sig vara en mix av Ikea och Amazon och nu sneglar man utanför landets gränser.

Sökexperten om varför AdWords nu blivit gröna

Sökexperten om varför AdWords nu blivit gröna

Google yrkar på ökad tydlighet men det argumentet håller inte enligt AdWords-experten.

Collector tar sig an Klarna med analyserande kassa

Collector Banks egna kassalösning ska kombinerat med ett analysverktyg ge e-handlarna större insikt i vilka deras kunder är.

Annons
Annons
Hennes & Mauritz <nobr>e-handel</nobr>

Hennes & Mauritz e-handel "större än befarat"

Hennes & Mauritz e-handel växer stadigt och finns snart på 34 marknader runt om i världen.

Toarullen en av de saker vi helst vill köpa på nätet

Toalettpapper hör till de varor svenskarna helst vill slippa bära hem från livsmedelsaffären.

Penntillverkare siktar på slutkund med ny e-handel

Med varumärken som Ballograf, Cross och Sheaffer i portföljen väljer anrika Ballograf att ta till nätet för sin nya B2C-satsning.

Snabbare e-handel i Europa med 16 miljarder från UPS

UPS standardleveranser i Europa blir två dagar snabbare.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem