Annons

Babyshop i ny runda - värdering över 600 miljoner Grundarna Marcus Tagesson och Linn Tagesson

Avslöjar: Babyshop i ny runda - värdering över 600 miljoner

2016-01-29 18:30

Barnbutiken på nätet tar in 55 miljoner och värderas till över en halv miljard kronor.

Nätbutiken Babyshop plockar nu in nya pengar. E-handelsbolaget meddelade under förra året att man räknade med att omsätta 700 miljoner kronor under 2016. Detta i samband med att medgrundaren Marcus Tagesson tog över VD-rollen efter Magnus Fredin.

Nu kan Ehandel.se avslöja att Babyshop genomfört en ny investeringsrunda där man genom två emissioner tillfört närmare 55 miljoner kronor till bolagets kassa.

605 miljoner efter investeringar

Investerare är delägarna Wakaba e-commerce invest AB, Peter Fräjdin och Realdania som tillför bolaget 30 miljoner. Genom en emission där man kvittade skulder till befintliga ägare drog man även in 25 miljoner kronor ifrån Verdane Capital, Realdania och Net Departo.

Enligt våra beräkningar blir Babyshops värderingen efter investering och kvittning 605 miljoner kronor. Företagets grundare Marcus Tagesson och Linn Tagesson kontrollerar efter investeringsrundan ungefär 40 procent av Babyshop.

Annons
Annons
- Vi håller på att ta in pengar men det är inte fullt ut klart ännu. Hoppas att det blir det inom två veckor, berättade Marcus Tagesson i början av veckan.

Vi inväntar kommentar på artikeln och de nya uppgifterna och kommer uppdatera nyheten därefter.

Uppdatering: Babyshops värdering ännu högre med brittisk investerare

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Dan Nilsson

Analytiker

Jag analyserar och jobbar med våra datatjänster Ehandelsindex och Ehandel.se Analytics. Transparens: delägare i Fyndiq AB, Contentor AB, Tonerlagret AB, E-commerce Park of Sweden AB och grundare på Ehandel.se

Annons
Caliroots slår sig samman med tyskt butikskoncept

Caliroots slår sig samman med tyskt butikskoncept

Tyskland är idag Streetwearföretagets näst största marknad och nu ska man stärka greppet ytterligare med ett nytt samarbete.

Annons
Annons

Utlandstrenden: "Konceptet lämpat för global marknad"

E-handlarna Tailor Store och Räckesbutiken var redan från början inställda på att expandera utanför Sverige.

Zalando guidar kunderna med storleks-specialister

Zalando guidar kunderna med storleks-specialister

Storleken spelar roll, i alla fall när man shoppar online. Därför testar Zalando nu nya grepp för att kunderna ska få kläder och skor som passar.

1

Den snurrande Kickstarter-succén kan lyft din e-handel

Med hjälp av en ljusbox och en snurrande skiva, samt en smartphone-app vill Orangemonkey göra det enklare att ta snygga 360-graders bilder.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Startup hanterar 1 miljon kinesiska e-handelsreturer

Returspecialisten Freshingstock gnuggar händerna i takt med att allt fler kinesiska e-handlare säljer på amerikanska marknadsplatser.

E-handeln tar bort trösklar i världsekonomin

E-handeln tar bort trösklar i världsekonomin

Företrädare för FN:s handelsorgan skriver i ett debattinlägg att e-handeln har brutit ner trösklar för en framgångsrik integration.

Boozt snabbar upp sin finska leveranser

Modejätten inleder ett nytt samarbete som innebär att deras finska kunder kan få sin beställning inom 24 timmar.

Annons
Annons
Klarnachefen Anna Borg om vad som är hetast just nu

Klarnachefen Anna Borg om vad som är hetast just nu

Betalleverantören är en trogen sponsor av vår e-handelskonferens och kommer förstås att närvara när Emeet firar 10 events.

1
Veckans 5: Maria Richardsson på Nordic Design Collective

Veckans 5: Maria Richardsson på Nordic Design Collective

Veckans 5 är en ny grej på Ehandel.se där vi ställer fem snabba frågor till en e-handlare.

Ny <nobr>e-handelsportal</nobr> vill göra dropshipping enklare

Ny e-handelsportal vill göra dropshipping enklare

Droshi vill bli den självklara dropshipping-tjänsten för e-handlare och leverantörer.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem