Annons

Babyshop i ny runda - värdering över 600 miljoner Grundarna Marcus Tagesson och Linn Tagesson

Avslöjar: Babyshop i ny runda - värdering över 600 miljoner

2016-01-29 18:30

Barnbutiken på nätet tar in 55 miljoner och värderas till över en halv miljard kronor.

Nätbutiken Babyshop plockar nu in nya pengar. E-handelsbolaget meddelade under förra året att man räknade med att omsätta 700 miljoner kronor under 2016. Detta i samband med att medgrundaren Marcus Tagesson tog över VD-rollen efter Magnus Fredin.

Nu kan Ehandel.se avslöja att Babyshop genomfört en ny investeringsrunda där man genom två emissioner tillfört närmare 55 miljoner kronor till bolagets kassa.

605 miljoner efter investeringar

Investerare är delägarna Wakaba e-commerce invest AB, Peter Fräjdin och Realdania som tillför bolaget 30 miljoner. Genom en emission där man kvittade skulder till befintliga ägare drog man även in 25 miljoner kronor ifrån Verdane Capital, Realdania och Net Departo.

Enligt våra beräkningar blir Babyshops värderingen efter investering och kvittning 605 miljoner kronor. Företagets grundare Marcus Tagesson och Linn Tagesson kontrollerar efter investeringsrundan ungefär 40 procent av Babyshop.

Annons
Annons
- Vi håller på att ta in pengar men det är inte fullt ut klart ännu. Hoppas att det blir det inom två veckor, berättade Marcus Tagesson i början av veckan.

Vi inväntar kommentar på artikeln och de nya uppgifterna och kommer uppdatera nyheten därefter.

Uppdatering: Babyshops värdering ännu högre med brittisk investerare

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Dan Nilsson

Analytiker

Jag analyserar och jobbar med våra datatjänster Ehandelsindex och Ehandel.se Analytics. Transparens: delägare i Fyndiq AB, Contentor AB, Tonerlagret AB, E-commerce Park of Sweden AB och grundare på Ehandel.se

Annons
PostNords VD ryter ifrån:

PostNords VD ryter ifrån: "Direkt felaktigt i SvD"

PostNord tillbakavisar SvD:s uppgifter om att chaufförer skulle ha struntat i att köra ut paket.

Annons
Annons

Riskkapital bäddar för madrasskrig på nätet

New York-baserade Helix Sleep plockar in 7,4 miljoner dollar för att skala upp sin skräddarsydda madrass-verksamhet.

Rekord i BGA Fotos e-handel - ökade med 150% i augusti

Rekord i BGA Fotos e-handel - ökade med 150% i augusti

BGA Fotobutik har sålt för 1,25 miljoner på nätet hittills i augusti.

Norgesgruppen går online med ännu en livsmedelskedja

Norgesgruppen går online med ännu en livsmedelskedja

Efter Meny är det nu dags för Spar att börja med e-handel. Därmed blir man den andra livsmedelskedjan som går online i Norge.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tesco låter kunder beställa och hämta samma dag

Den brittiska dagligvarukedjan utökar sitt click and collect-alternativ med upphämtning i butik samma dag.

Amazon testar 30-timmarsvecka men utan betalt

E-handelsjätten kör egen variant på lägre arbetstid.

Paysons nya snabbkassa nu till WooCommerce

Paysons nya snabbkassa nu till WooCommerce

Betalleverantören har rullat ut en Wordpress-modul för den nyligen lanserade betallösningen PaysonCheckout 2.0.

1
Annons
Annons
Ny smart kasse ska göra Coop till nummer ett på nätet

Ny smart kasse ska göra Coop till nummer ett på nätet

Coop lanserar Smartkassen - en tjänst som låter kunden kombinera recept med lösplock.

Amazon tar sikte på Chicago med sin femte butik

E-handlaren fortsätter att expandera i den fysiska världen med ännu en planerad butiksöppning.

Modeveteranen Oscar Åsman ska leda nya Manofakind.se

Modeveteranen Oscar Åsman ska leda nya Manofakind.se

Retail and Brands rekryterade internt och hittade Oscar Åsman till tjänsten som operativ chef på den nya e-handeln Manofakind.se.

Handelsministern: "Det kommer att vara möjligt att ta olika priser i olika länder"

Sveriges EU- och handelsminister är "väldigt intresserad" av att e-handeln växer och vill skapa en balans mellan företagens och konsumenternas intressen.

1
Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem