Annons

Babyshop i ny runda - värdering över 600 miljoner Grundarna Marcus Tagesson och Linn Tagesson

Avslöjar: Babyshop i ny runda - värdering över 600 miljoner

2016-01-29 18:30

Barnbutiken på nätet tar in 55 miljoner och värderas till över en halv miljard kronor.

Nätbutiken Babyshop plockar nu in nya pengar. E-handelsbolaget meddelade under förra året att man räknade med att omsätta 700 miljoner kronor under 2016. Detta i samband med att medgrundaren Marcus Tagesson tog över VD-rollen efter Magnus Fredin.

Nu kan Ehandel.se avslöja att Babyshop genomfört en ny investeringsrunda där man genom två emissioner tillfört närmare 55 miljoner kronor till bolagets kassa.

605 miljoner efter investeringar

Investerare är delägarna Wakaba e-commerce invest AB, Peter Fräjdin och Realdania som tillför bolaget 30 miljoner. Genom en emission där man kvittade skulder till befintliga ägare drog man även in 25 miljoner kronor ifrån Verdane Capital, Realdania och Net Departo.

Enligt våra beräkningar blir Babyshops värderingen efter investering och kvittning 605 miljoner kronor. Företagets grundare Marcus Tagesson och Linn Tagesson kontrollerar efter investeringsrundan ungefär 40 procent av Babyshop.

Annons
Annons
- Vi håller på att ta in pengar men det är inte fullt ut klart ännu. Hoppas att det blir det inom två veckor, berättade Marcus Tagesson i början av veckan.

Vi inväntar kommentar på artikeln och de nya uppgifterna och kommer uppdatera nyheten därefter.

Uppdatering: Babyshops värdering ännu högre med brittisk investerare

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Dan Nilsson

Analytiker

Jag analyserar och jobbar med våra datatjänster Ehandelsindex och Ehandel.se Analytics. Transparens: delägare i Fyndiq AB, Contentor AB, Tonerlagret AB, E-commerce Park of Sweden AB och grundare på Ehandel.se

Annons
Experterna eniga om H&M: Allt hänger på e-handeln

Experterna eniga om H&M: Allt hänger på e-handeln

Det analkande 70-årsfirandet riskerar att smolkas av företagets nedåtgående trend och oförmåga att anpassa sig till e-handeln. Imorgon kommer delårsrapporten och nu stiger spänningen.

Annons
Annons
Nätmatjätten testar leverans med självkörande lastbilar

Nätmatjätten testar leverans med självkörande lastbilar

Kan rullas ut på bred front 2019.

Skjutmått mätte fel - kallas tillbaka av Jula

Skjutmått mätte fel - kallas tillbaka av Jula

Har stoppats i alla Julas försäljningskanaler.

Kinnevik säljer Lazada till Alibaba

Kinnevik säljer Lazada till Alibaba

Alibaba betalar totalt 8,7 miljarder kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Jack Ma till Löfven:

Jack Ma till Löfven: "Vill se tusentals svenska märken på våra plattformar"

Statsminister Stefan Löfven har träffat Alibabagrundaren Jack Ma.

Zalando köper hälften av två månader gammal modegrossist

Zalando köper hälften av två månader gammal modegrossist

Köper 50 procent av Bestsellerägda Fashiontrade.com.

Annons
Annons
Så undviker du misstag när du går in i Norge

Krönika: Så undviker du misstag när du går in i Norge

Tullexperten Peter Jacobsson, som är VD på ECUS, ger sina bästa tips för hur man som svensk e-handlare lyckas med att ta sig an den norska marknaden.

Trendhouse ökade <nobr>e-handeln</nobr> med 500 procent på ett år

Trendhouse ökade e-handeln med 500 procent på ett år

Mixen mellan fysiska butiker och digitala satsningar gav utdelning till max.

Adlibris och Cervera väljer Urb-it för snabba leveranser

Adlibris och Cervera väljer Urb-it för snabba leveranser

"Gränsen mellan e-handel och fysisk butik suddas ut".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Teknikproffset Nordic AB söker:

Lagermedarbetare Plock och pack till e-handelsföretag

Kon-IT söker:

Projektledare inom E-handel och ERP

Jollyroom söker:

SEM/PPC Specialist

Tallink Silja AB söker:

Web Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem