Annons

Bauhaus stärker e-handeln genom att köpa jättebutik Fabian Fredell och Kenneth Litland

Bauhaus stärker e-handeln genom att köpa jättebutik

2018-12-10 15:20

Konkurrenten blir "Sveriges största Bauhaus-varuhus".

Byggjätten Bauhaus meddelar idag att man stärker upp sin e-handel. Det är dock inte via nätet man gör detta utan via den fysiska handeln. Företaget har nämligen kommit överens om att ta över Fredells Byggvaruhus i Sickla. Detta innebär att Fredells butikslokal, som är på över 50 000 kvadratmeter, nu kommer att bli Sveriges största Bauhaus-varuhus.

"Serva hela Mälardalen"

Det nya varuhuset kommer inte bara att agera butik utan det kommer även att stötta Bauhaus e-handel med logistik och drive-in.

- Från den här anläggningen kommer Bauhaus att serva hela Mälardalen. Den ligger vid flera stora tillfartsleder så vi lätt når hela Mälardalen, likväl som Stockholms innerstad. Servicegraden för e-handelskunder kommer att öka avsevärt. Vi äger hela distributionskedjan nu och vi tror att vår e-handelssatsning kommer att gynnas stort tack vare det här varuhuset, säger Bauhaus vd Kenneth Litland.

"Den aktör vi själva hoppades på"

Fredells ser positivt på att Bauhaus blir det företag som tar över deras verksamhet.

Annons
Annons
- Fredells Byggvaruhus har gamla anor och vi har en lång historik av att ge bra och pålitlig service till våra kunder. Att Bauhaus tar över verksamheten känns helt rätt. Det är den aktör vi själva hoppades på att få lämna över till. Bauhaus har både resurserna och kompetensen att driva verksamheten vidare i samma serviceanda som vi varit stolta över att leverera ända sedan starten för 115 år sedan. För oss är det här en win-win-situation, säger Fabian Fredell, vd på Fredells Byggvaruhus.

Den stora lokalen i Sickla sägs ha ett av Stockholms bästa logistiklägen och blir alltså även en viktig del i Bauhaus logistiksatsning i området. Affären inväntar nu godkännande av konkurrensverket.

LÄS ÄVEN: Bauhaus laddar för framtiden - bygger ut med TPL-aktör

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta