Annons

Björn Walther får toppjobb på Nosto när LEVVEL försvinner Foto: Maria Cruseman Björn Walther

Björn Walther får toppjobb på Nosto när LEVVEL försvinner

2017-10-26 13:13

Går vidare efter sammanslagningen med e-handelstjänsten Wetail.

I maj grundade Björn Walther e-handelsbyrån Levvel, vars mål vara att “minska e-handlarnas digitala ångest”. Så sent som i morse kunde vi berätta att Levvel mindre än ett år efter bildandet går samma med e-handelstjänsten Wetail, vars namn de bägge verksamheterna nu också kommer att använda. Levvel blir därmed inte kvar som varumärke.

Nu kommer nyheten att Björn Walther går vidare i karriären. Han blir dock kvar som delägare och styrelseledamot i Wetail.  

LÄS ÄVEN: Wetail ska bli nya alternativet för mindre e-handlare.

Men e-handelsbranschen lämnar han däremot inte - Björn Walther blir nu nämligen partneransvarig för e-handelsleverantören Nostos verksamhet i norra Europa.

Annons
Annons
- Vi är väldigt glada att få Björn med i vårt växande nordiska team! Med den kompetens och erfarenhet Björn har inom e-handelsbranschen, känner vi att vi har en fantastisk möjlighet att stödja våra nordiska kunders och partners framgångar bättre än någonsin tidigare, säger Nostos nordenchef Rikard Andersson i ett pressmeddelande.

“Den perfekta möjligheten har dykt upp”

Och själv menar Björn Walther att han tar tillfället i akt.

- Jag har följt Nostos utveckling under åren och nu har den perfekta möjligheten dykt upp för mig att ta detta steg, säger han.

Nosto ska enligt egen utsago ha fördubblat antalet anställda inom det nordiska teamet bara under det senaste året. Sedan sommaren har Sophie Zilliacus värvats från Ve Interactive för att ta hand om Nostos finska kunder. Samtidigt har Jelena Mihic från affiliatemarknadsförings-bolaget Awin Global och Jacob Nordgren från Tre Sverige rekryterats för att jobba med affärsutveckling.

Bland Nostos kunder finns flera stora e-handlare såsom NA-KD, Gina Tricot, Royal Design, Odd Molly och Lush.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta