Annons

Boomerangs nya ägare stänger butikerna - nätbutiken blir kvar? Boomerang har fått nya ägare

Boomerangs nya ägare stänger butikerna - nätbutiken blir kvar?

2018-01-17 13:00

Oklart vilka kanaler som gäller framöver.

Nu står det klart att klädkedjan och modemärket Boomerang, som nyligen gick i konkurs, kommer att leva vidare. Nya ägare blir Tisenhultgruppen, som ägs av familjen Börjesson. De båda företagen är dock inte nya för varandra. Tvärt om ska de ha haft ett samarbete sedan 1985, då familjen Börjesson blev delägare i Boomerangs styrelse, och förblev så tills 2014. Nu återupptas alltså det forna samarbetet, med Tisenhultsgruppen vid rodret. 

- Vi har en lång och varm relation med Boomerang bakom oss. När vi fick besked om att det skulle gå i konkurs började vi snabbt titta på om det fanns en möjlighet att köpa upp varumärket, säger Malin Nordesjö från Tisenhultgruppen till Breakit 

LÄS ÄVEN: 
Klädmärke fick ej snurr på e-handeln - går i konkurs
Skulder i mångmiljonklassen bakom Boomerangs konkurs

Oklart med försäljningskanaler

Dock innebär övertagandet enligt Breakit att de fysiska butikerna läggs ner. Hur det blir med e-handeln ska dock inte vara bestämt i nuläget, men förutom varumärket ska de nya ägarna även ha tagit över Boomerangs varulager.

Annons
Annons
- Vi tar över varumärket och inte butikerna och vilka säljkanaler vi ska använda är inte helt klart än. Digitaliseringen är något som vi alla måste hänga med i men jag tror att man kommer att kunna fortsätta köpa Boomerang i butiker, säger hon till tidningen.

Nygammal vd återvänder

Nygammal vd blir nu Fredrik Larsson, som tidigare haft samma position inom bolaget mellan år 2000 och år 2009. Även Boomerangs ursprungliga grundare, Peter Wilton och Kennet Andram uppges nu bli kvar inom verksamheten.

Ehandel.se har sökt flera av de inblandade för en kommentar.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta