Annons

Boomerangs nya ägare stänger butikerna - nätbutiken blir kvar? Boomerang har fått nya ägare

Boomerangs nya ägare stänger butikerna - nätbutiken blir kvar?

2018-01-17 13:00

Oklart vilka kanaler som gäller framöver.

Nu står det klart att klädkedjan och modemärket Boomerang, som nyligen gick i konkurs, kommer att leva vidare. Nya ägare blir Tisenhultgruppen, som ägs av familjen Börjesson. De båda företagen är dock inte nya för varandra. Tvärt om ska de ha haft ett samarbete sedan 1985, då familjen Börjesson blev delägare i Boomerangs styrelse, och förblev så tills 2014. Nu återupptas alltså det forna samarbetet, med Tisenhultsgruppen vid rodret. 

- Vi har en lång och varm relation med Boomerang bakom oss. När vi fick besked om att det skulle gå i konkurs började vi snabbt titta på om det fanns en möjlighet att köpa upp varumärket, säger Malin Nordesjö från Tisenhultgruppen till Breakit 

LÄS ÄVEN: 
Klädmärke fick ej snurr på e-handeln - går i konkurs
Skulder i mångmiljonklassen bakom Boomerangs konkurs

Oklart med försäljningskanaler

Dock innebär övertagandet enligt Breakit att de fysiska butikerna läggs ner. Hur det blir med e-handeln ska dock inte vara bestämt i nuläget, men förutom varumärket ska de nya ägarna även ha tagit över Boomerangs varulager.

Annons
Annons
- Vi tar över varumärket och inte butikerna och vilka säljkanaler vi ska använda är inte helt klart än. Digitaliseringen är något som vi alla måste hänga med i men jag tror att man kommer att kunna fortsätta köpa Boomerang i butiker, säger hon till tidningen.

Nygammal vd återvänder

Nygammal vd blir nu Fredrik Larsson, som tidigare haft samma position inom bolaget mellan år 2000 och år 2009. Även Boomerangs ursprungliga grundare, Peter Wilton och Kennet Andram uppges nu bli kvar inom verksamheten.

Ehandel.se har sökt flera av de inblandade för en kommentar.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta