Annons

Boozt satsar offline för att öka online

Boozt satsar offline för att öka online

2019-03-27 08:18

Huvudpartner i Göteborgsvarvet.

E-modeföretaget Boozt redovisade sina siffror för 2018 för några veckor sedan, och rapporterade en koncerntillväxt på 38,1 procent. Men det som kanske var mest imponerande var resultatet som landade på 42,6 miljoner kronor, jämfört med minus 12,6 miljoner kronor året innan.

LÄS ÄVEN: Boozt vände till vinst och slog 2,7 miljarder i omsättning

- Under 2018 utvecklades Boozt.com och Booztlet.com enligt plan. 2019 blir ännu ett spännande år i Boozts korta historia, sa Hermann Haraldsson, vd på Boozt, i en tidigare kommentar. 

Ger kunderna nya anledningar till shopping

Idag vet de flesta företag värdet av en stark omnikanal. Boozt däremot är en renodlad e-handlare, men nu försöker företaget att nå ut till sina kunder på ett annat sätt än genom nätet. Bolaget satsar därför offline för att locka till online. 

Annons
Annons

Boozt meddelar att de är huvudpartner i Göteborgsvarvet. 

- Boozt ligger långt fram inom e-handel. Samarbetet vi nu inleder är fullt av möjligheter att skapa bra erbjudanden och underlätta för vår deltagare att dressa sig på bästa sätt inför sitt lopp, säger Henrik Svensson, försäljningschef Göteborgsvarvet, i ett pressmeddelande. 

E-modeaktören säger samtidigt att de satsar stort på sportsegmentet då företagets mål är att nu bli ett e-handelsvaruhus med olika "lifestyle"-avdelningar. Under årets lopp i Göteborg förväntas 80 000 löpare att delta, och Boozt hoppas på att kunna locka löparna till deras nätbutik för att klä sig inför loppet.

- Vi har byggt en fantastisk plattform för att uppnå och överträffa våra kunders förväntningar. Nu satsar vi stort på att växa inom sportsegmentet och samarbetet med Göteborgsvarvet ären viktig och naturlig del av vår resa för att nå en aktiv och medveten målgrupp, säger Peter G. Jørgensen, marknadschef på Boozt.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Han tar över blomsterkoncernen

Han tar över blomsterkoncernen

Ny chef för det nordiska storföretaget.

Annons
Annons
App för e-magasin tror på digital framtid

App för e-magasin tror på digital framtid

Tar in 157 miljoner.

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Vill se lägre hyreskostnader.

MQ:s resultat störtdyker:

MQ:s resultat störtdyker: "Har varit en svag försäljning"

Somrigt gick inte hem.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

CityGross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

CityGross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

Lägger om sin e-handelslogistik.

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

"Jag har kompetensen som krävs för att lyckas".

Tvära kast i Svensk Handels mätning:

Tvära kast i Svensk Handels mätning: "Statistisk variation"

Nya Handelsbarometern för juni är här.

Annons
Annons
Tusentals butiker kommer försvinna - enligt ny rapport

Tusentals butiker kommer försvinna - enligt ny rapport

Färre butiker och jobbtillfällen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta