Annons

Boozt tog hem det prestigefyllda logistikpriset Jesper Brøndum och Tobias Sjölin

Boozt tog hem det prestigefyllda logistikpriset

2018-03-16 07:25

"Har gått från ett helt manuellt lager till ett fullt automatiserat".

Förra året var det nätapoteket Apotea som tog hem PostNords logistikpris PostNord Logistics Award. En utmärkelse som enligt fraktbolaget är Sveriges ledande på området.

LÄS ÄVEN: Apotea slog till igen - tog hem PostNords logistikpris

I år var det en tuff match mellan Loop Rocks, Packsize, Zalando och Boozt. Det företag som stod som vinnare på prispallen var dock nätmodebutiken Boozt. Juryn ska ha en bakgrund inom akademi, näringsliv, investerare och logistikföretag och deras motivering till vinnaren löd:

Annons
Annons
”För e-handelsbolaget Boozt är logistik och supply chain ett självklart konkurrensmedel. Boozt har satsat mycket offensivt på ett stort robotiserat lager och egenutvecklade IT-lösningar. Investeringarna skapar förutsättningar för lönsam och hållbar tillväxt, ökad produktivitet, kostnadseffektivitet, kvalitet och för att möta ökande konsumentkrav på miljömässig hållbarhet, snabb leverans och effektiv returhantering.”

"En stor klapp på axeln"

Priset ska ställa höga krav på kreativitet, lönsamhet och hänsyn till miljö- och klimatpåverkan. Tobias Sjölin, teknisk projektchef på Boozt, är mycket glad över att e-handlaren fått ta emot PostNords logistikpris, som nu delats ut i sexton år.

- Det är otroligt välkommet att få det här priset. Det är en stor klapp på axeln till hela vårt logistikteam och alla våra medarbetare, men också till våra samarbetspartners. Vi har gått från ett helt manuellt lager till ett fullt automatiserat där vi byggt alla våra kärnsystem själva, det har varit en otrolig resa, säger Tobias Sjölin i en kommentar.

Priset delades ut igår eftermiddag vid en prisceremoni på PostNords huvudkontor i Solna.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

"Ett direkt svar på många kunders efterfrågan".

Annons
Annons
Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Ökade försäljningen med 25 procent.

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen <nobr>e-handel</nobr>

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

"Sexigt är inte ett budskap som tas väl emot längre".

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

20 procent på allt idag.

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Detaljhandlaren nära sitt livs största e-handelsköp.

Annons
Annons
Designtorget intar e-handeln:

Designtorget intar e-handeln: "Vi är väldigt starka i vår nisch"

En självklarhet att finnas där kunderna finns, enligt vd:n Alexandra Wahlqvist.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta