Annons

Boozt tog hem det prestigefyllda logistikpriset Jesper Brøndum och Tobias Sjölin

Boozt tog hem det prestigefyllda logistikpriset

2018-03-16 07:25

"Har gått från ett helt manuellt lager till ett fullt automatiserat".

Förra året var det nätapoteket Apotea som tog hem PostNords logistikpris PostNord Logistics Award. En utmärkelse som enligt fraktbolaget är Sveriges ledande på området.

LÄS ÄVEN: Apotea slog till igen - tog hem PostNords logistikpris

I år var det en tuff match mellan Loop Rocks, Packsize, Zalando och Boozt. Det företag som stod som vinnare på prispallen var dock nätmodebutiken Boozt. Juryn ska ha en bakgrund inom akademi, näringsliv, investerare och logistikföretag och deras motivering till vinnaren löd:

Annons
Annons
”För e-handelsbolaget Boozt är logistik och supply chain ett självklart konkurrensmedel. Boozt har satsat mycket offensivt på ett stort robotiserat lager och egenutvecklade IT-lösningar. Investeringarna skapar förutsättningar för lönsam och hållbar tillväxt, ökad produktivitet, kostnadseffektivitet, kvalitet och för att möta ökande konsumentkrav på miljömässig hållbarhet, snabb leverans och effektiv returhantering.”

"En stor klapp på axeln"

Priset ska ställa höga krav på kreativitet, lönsamhet och hänsyn till miljö- och klimatpåverkan. Tobias Sjölin, teknisk projektchef på Boozt, är mycket glad över att e-handlaren fått ta emot PostNords logistikpris, som nu delats ut i sexton år.

- Det är otroligt välkommet att få det här priset. Det är en stor klapp på axeln till hela vårt logistikteam och alla våra medarbetare, men också till våra samarbetspartners. Vi har gått från ett helt manuellt lager till ett fullt automatiserat där vi byggt alla våra kärnsystem själva, det har varit en otrolig resa, säger Tobias Sjölin i en kommentar.

Priset delades ut igår eftermiddag vid en prisceremoni på PostNords huvudkontor i Solna.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta