Annons

Bred utrullning av Svea Ekonomis nya kassa Sveas nya kassa är nu ute på bred front

Bred utrullning av Svea Ekonomis nya kassa

2017-06-16 11:03

Efter smygstarten i oktober 2016 finns kassan nu tillgänglig på bred front.

En ny checkout som funkar både för B2B- och B2C-handel. Det är tanken med Svea Ekonomis nya checkout, som lanserades i oktober förra året.

Självlärande kassa med egen logotyp

Nu rullas kassan ut till den breda publiken och det innebär att fler kommer kunna ta del av dess funktioner.

Exempelvis lär sig checkouten hur kunden brukar vilja betala och anpassar sig efter det, erbjuder e-handlaren att använda sin egen logotyp och ger kunden möjlighet att välja en valfri leveransadress.

Annons
Annons

MultiChoice eller OneClick

E-handlarna väljer också själva om de vill tillämpa MultiChoice eller OneClick som betalsätt.

- Vi har även släppt dokumentationen för kunder som vill bygga sin egen koppling mot Svea Ekonomi. I samband med lanseringen släpper vi även ett helt nytt admin till våra kunder vilket vi hoppas ska underlätta deras dagliga arbete, säger Thomas Svensson, chef för partnersamarbeten och integration på Svea Ekonomi, i ett pressmedelande.

“Räknar med att släppa på fler kunder”

Bland de som erbjuder Svea Ekonomis checkout finns både leverantörer och plattformar. Hittills har Askås, Wikinggruppen, Prestaworks, E37, WooCommerce, Opencart, Virtuemart, Easyfy och Magento fått färdiga integrationer till den nya kassan.

- Det känns bra att kunna lansera en stark produkt med flera av våra nyckelpartners och vi har ett antal andra partners som integrerar vår checkout, så vi räknar med att kunna släppa på fler kunder på andra plattformar inom kort, avslutar Thomas Svensson.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Laddare från Wish granskade:

Laddare från Wish granskade: "Samtliga farliga att använda"

"Klarade inte ens baskraven för säkerhet".

Annons
Annons
Amerikansk skönhetsfavorit tar sin <nobr>e-handel</nobr> till Sverige

Amerikansk skönhetsfavorit tar sin e-handel till Sverige

Hajpat märke till den svenska marknaden.

Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Passar på före sommarrean.

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

"Ett direkt svar på många kunders efterfrågan".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Ökade försäljningen med 25 procent.

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen <nobr>e-handel</nobr>

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Annons
Annons
Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

"Sexigt är inte ett budskap som tas väl emot längre".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta