Annons

Bred utrullning av Svea Ekonomis nya kassa Sveas nya kassa är nu ute på bred front

Bred utrullning av Svea Ekonomis nya kassa

2017-06-16 11:03

Efter smygstarten i oktober 2016 finns kassan nu tillgänglig på bred front.

En ny checkout som funkar både för B2B- och B2C-handel. Det är tanken med Svea Ekonomis nya checkout, som lanserades i oktober förra året.

Självlärande kassa med egen logotyp

Nu rullas kassan ut till den breda publiken och det innebär att fler kommer kunna ta del av dess funktioner.

Exempelvis lär sig checkouten hur kunden brukar vilja betala och anpassar sig efter det, erbjuder e-handlaren att använda sin egen logotyp och ger kunden möjlighet att välja en valfri leveransadress.

Annons
Annons

MultiChoice eller OneClick

E-handlarna väljer också själva om de vill tillämpa MultiChoice eller OneClick som betalsätt.

- Vi har även släppt dokumentationen för kunder som vill bygga sin egen koppling mot Svea Ekonomi. I samband med lanseringen släpper vi även ett helt nytt admin till våra kunder vilket vi hoppas ska underlätta deras dagliga arbete, säger Thomas Svensson, chef för partnersamarbeten och integration på Svea Ekonomi, i ett pressmedelande.

“Räknar med att släppa på fler kunder”

Bland de som erbjuder Svea Ekonomis checkout finns både leverantörer och plattformar. Hittills har Askås, Wikinggruppen, Prestaworks, E37, WooCommerce, Opencart, Virtuemart, Easyfy och Magento fått färdiga integrationer till den nya kassan.

- Det känns bra att kunna lansera en stark produkt med flera av våra nyckelpartners och vi har ett antal andra partners som integrerar vår checkout, så vi räknar med att kunna släppa på fler kunder på andra plattformar inom kort, avslutar Thomas Svensson.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons

Svenska Assa köper det smarta låset August för en halv miljard

Ska stärka bolaget inom lösningar för hemleveranser.

Annons
Annons
Instabox fyller på kassan med 15 miljoner kronor

Instabox fyller på kassan med 15 miljoner kronor

Vem sa att ingen gillar paketskåp?

E-rapporten #3: Ordertoppen infaller den 17 december

E-rapporten #3: Ordertoppen infaller den 17 december

Var beredda på orderkalaset.

E-rapporten #3: Årets stora prövning

E-rapporten #3: Årets stora prövning

Stjäl Black Friday julhandeln?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-rapporten #3: Stockholms län är bäst i Sverige!

E-rapporten #3: Stockholms län är bäst i Sverige!

Tar hem spelet i så gott som samtliga kategorier.

Ebay rapporterar största tillväxten på tre år

Marknadsplatsen växer men analytiker är oroliga över ökande kostnader.

E-handelssuccé: Apoteket ökar med 43 miljoner

E-handelssuccé: Apoteket ökar med 43 miljoner

I stort sett hela försäljningsökningen tillskrivs den ökande handeln av receptförskrivna läkemedel på nätet.

Annons
Annons

Axfood ökar med knappt 7 procent i Q3

Och nu ska e-handelssatsningen inom Willys sprida sig till ytterligare sex städer innan året är slut.

Flattered rapporterar stora besparingar med returtjänst

Flattered rapporterar stora besparingar med returtjänst

Kundtjänstärenden minskade med 30 procent.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem