Annons

Bred utrullning av Svea Ekonomis nya kassa Sveas nya kassa är nu ute på bred front

Bred utrullning av Svea Ekonomis nya kassa

2017-06-16 11:03

Efter smygstarten i oktober 2016 finns kassan nu tillgänglig på bred front.

En ny checkout som funkar både för B2B- och B2C-handel. Det är tanken med Svea Ekonomis nya checkout, som lanserades i oktober förra året.

Självlärande kassa med egen logotyp

Nu rullas kassan ut till den breda publiken och det innebär att fler kommer kunna ta del av dess funktioner.

Exempelvis lär sig checkouten hur kunden brukar vilja betala och anpassar sig efter det, erbjuder e-handlaren att använda sin egen logotyp och ger kunden möjlighet att välja en valfri leveransadress.

Annons
Annons

MultiChoice eller OneClick

E-handlarna väljer också själva om de vill tillämpa MultiChoice eller OneClick som betalsätt.

- Vi har även släppt dokumentationen för kunder som vill bygga sin egen koppling mot Svea Ekonomi. I samband med lanseringen släpper vi även ett helt nytt admin till våra kunder vilket vi hoppas ska underlätta deras dagliga arbete, säger Thomas Svensson, chef för partnersamarbeten och integration på Svea Ekonomi, i ett pressmedelande.

“Räknar med att släppa på fler kunder”

Bland de som erbjuder Svea Ekonomis checkout finns både leverantörer och plattformar. Hittills har Askås, Wikinggruppen, Prestaworks, E37, WooCommerce, Opencart, Virtuemart, Easyfy och Magento fått färdiga integrationer till den nya kassan.

- Det känns bra att kunna lansera en stark produkt med flera av våra nyckelpartners och vi har ett antal andra partners som integrerar vår checkout, så vi räknar med att kunna släppa på fler kunder på andra plattformar inom kort, avslutar Thomas Svensson.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Köper hela Idéguld AB och får därmed en guldsmedsbutik i Borås.

Annons
Annons
Björn Borg ökar - men <nobr>e-handeln</nobr> backar med 20%

Björn Borg ökar - men e-handeln backar med 20%

Slutade köpa trafik och såg e-handelsförsäljningen sjunka.

Del 2: "Vårt negativa resultat är en del av vår strategi"

Fyndiq svarar på kritiken från handlarna.

Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

30 elever har antagits till terminsstarten.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ingen inbromsning i sikte för den kinesiska e-handelsjätten.

Cirkulerande barnkläder får in tre miljoner

Cirkulerande barnkläder får in tre miljoner

Bildar nytt team med Wellstreet och lanserar ny plattform.

Johan Lindberg tillbaka som VD för Billmate

Johan Lindberg tillbaka som VD för Billmate

Mattias Hultberg slutade efter drygt ett år - nu gör den förre VD:n comeback.

Annons
Annons
Ny marknadsplats siktar på att bli Danmarks svar på Etsy

Ny marknadsplats siktar på att bli Danmarks svar på Etsy

Ska göra det enklare för kreativa danskar att sälja sina varor på nätet.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom AB söker:

Analytisk marknadsassistent med SEM-ansvar till Jollyroom i Göteborg!

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem