Annons

Budbee tar sikte på e-handeln med nya miljoner på fickan Budbee

Budbee tar sikte på e-handeln med nya miljoner på fickan

2016-03-30 10:33

Marknadsplatsen för transporter tar in 10 miljoner kronor från en rad välkända investerare och ska inom kort börja leverera åt ett antal stora e-handlare.

Transtportjänsten Budbee, som tidigare gick under namnet Sendus, relanserades i februari 2015. Vad man erbjuder är en marknadsplats som kopplar samman distributörer med företag som vill få sina varor levererade till kunderna.

Företaget, som tidigare tagit in kapital från bland annat H&M:s vd Karl-Johan Perssons riskkapitalbolag 41:an Invest, Ryska Postens grundare Daniel Pilotti samt Klarna-grundarna Sebastian Siemiatkowski och Victor Jacobsson, ingick nyligen ett djupare samarbete med matkassebolaget Middagsfrid.

Något som innebär att Budbee, som sedan tidigare haft hand om Middagsfrids leveranser i Stockholm, nu sköter matkasseföretagets distribution över hela Sverige. Nu ska Budbee växla upp ytterligare med ännu en investering i mångmiljonklassen.

Annons
Annons

Flera stora e-handlare på gång

Enligt Di Digital har bolaget genomfört ytterligare en nyemission där man tagit in 10 miljoner kronor från befintliga investerare, samt affärsängeln Hampus Jakobsson och Gymgrossistens medgrundare David Frykman.

– Vi tar in pengar för att vi vill fortsätta växa och ligga i framkant med vår tjänst. Sen är det ett tufft marknadsklimat och vi vill vara välkapitaliserade för att inte få problem senare, säger Fredrik Hamilton, medgrundare och vd för Budbee till Di Digital.

Och med nya pengar på fickan ska Budbee nu ge sig djupare in i e-handelsvärlden och enligt Fredrik Hamilton kommer man inom kort att börja leverera åt ett antal stora e-handlare.

– Vi har på ett år lyckats väl på matkassemarknaden. Nu känner vi att vi har ett så bra erbjudande att vi kan gå in i mer traditionella e-handelsleveranser. Det är en katastrof hur dåligt det fungerar i dag med postombud och stora tidsspann vid hemleveranser, säger Fredrik Hamilton.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta