Annons

Caliroots ska maximera online och offline med ny digital butik Andreas Koschnike

Caliroots ska maximera online och offline med ny digital butik

2018-02-16 17:00

Andreas Koschnike utlovar superomnibutik.

Det går bra för Caliroots som klättrade 13 platser på vår lista över Sveriges största e-handlare. Näthandlaren har dock även ett antal fysiska butiker. Inom konceptet Caliroots så sitter man idag på fyra stycken butiker och nu kommer en femte.

Företaget ska öppna vad grundaren och vd:n Andreas Koschnike kallar “framtidens butik". Det hela skulle vara hemligt i några veckor till men i och med att företaget sökt personal till butiken har nu e-handlaren valt att släppa detaljerna.

Butiken kommer att slå upp portarna i Göteborg, på Södra Larmgatan 11, i april i år och det kommer att finnas en stark koppling till e-handeln i lokalen.

- I den nya butiken får vi äntligen utlopp för att testa att maxa online plus offline. Det är inte bara i servicen kring produkter och order som vi tar det ett steg längre utan även i presentationen, säger Andreas Koschnike.

Gott om digitala skärmar

Digital teknik kommer att genomsyra hela den nya butiken.

- Vi kommer i butiken att ha fyra stationer där vi digitalt kan presentera bild och video kring kollektionerna på en 55-tumsskärm. Det kommer även att finnas en interaktiv skärm med swipe- och köpfunktion bredvid själva produkterna. Härtill även en LED-skärm i "Lo-Fi"-stil med budskap på. Allt inringat med en topbanner och logo som i webbshopen, förklarar Andreas Koschnike.

Den nya butiken kommer att fokusera på sneakers och mode. Det ska även finnas ett lager i butiken för att serva e-handelskunderna. Funktioner som click & collect och att returnera i butik är självklarheter, och något bolaget även erbjuder i sina andra butiker.

Det nya konceptet kallas Caliroots 2.0 och ska alltså slå ihop offline och online på bästa sätt. Andreas Koschnike bjuder på några bilder på det nya konceptet, som ni kan se här nedanför:

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Annons
Annons
Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Kanske snart en standard?

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Annons
Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta