Caliroots ska maximera online och offline med ny digital butik

Andreas Koschnike utlovar superomnibutik.

Det går bra för Caliroots som klättrade 13 platser på vår lista över Sveriges största e-handlare. Näthandlaren har dock även ett antal fysiska butiker. Inom konceptet Caliroots så sitter man idag på fyra stycken butiker och nu kommer en femte.

Företaget ska öppna vad grundaren och vd:n Andreas Koschnike kallar “framtidens butik". Det hela skulle vara hemligt i några veckor till men i och med att företaget sökt personal till butiken har nu e-handlaren valt att släppa detaljerna.

Annons

Butiken kommer att slå upp portarna i Göteborg, på Södra Larmgatan 11, i april i år och det kommer att finnas en stark koppling till e-handeln i lokalen.

- I den nya butiken får vi äntligen utlopp för att testa att maxa online plus offline. Det är inte bara i servicen kring produkter och order som vi tar det ett steg längre utan även i presentationen, säger Andreas Koschnike.

Gott om digitala skärmar

Digital teknik kommer att genomsyra hela den nya butiken.

- Vi kommer i butiken att ha fyra stationer där vi digitalt kan presentera bild och video kring kollektionerna på en 55-tumsskärm. Det kommer även att finnas en interaktiv skärm med swipe- och köpfunktion bredvid själva produkterna. Härtill även en LED-skärm i "Lo-Fi"-stil med budskap på. Allt inringat med en topbanner och logo som i webbshopen, förklarar Andreas Koschnike.

Den nya butiken kommer att fokusera på sneakers och mode. Det ska även finnas ett lager i butiken för att serva e-handelskunderna. Funktioner som click & collect och att returnera i butik är självklarheter, och något bolaget även erbjuder i sina andra butiker.

Det nya konceptet kallas Caliroots 2.0 och ska alltså slå ihop offline och online på bästa sätt. Andreas Koschnike bjuder på några bilder på det nya konceptet, som ni kan se här nedanför:

Annons

Annons