Campadre satte rekord med en ny order var femte sekund

Shoppingklubben dubblerade sin försäljning under november månad, allra högst tryck var det under Black Friday.

Under perioden juli till och med september omsatte Campadre mer än 30 miljoner kronor, en ökning med 60 procent jämfört med samma period 2014. Efter ett starkt tredje kvartal har försäljningen fortsatt att öka för shoppingklubben, och november var inget undantag.

Försäljningen nästan dubblerades jämfört med i fjol. Något som enligt företagets VD, Stefan von Stein, beror på ett allt starkare utbud av exklusiva kampanjer.

Annons

– Allt fler leverantörer av premiumvarumärken har fått upp ögonen för Campadre som en stark försäljningskanal som både stärker varumärket och snabbt ökar försäljningen. Under november månad publicerade vi ett rekordstort antal kampanjer och på grund av det ökade trycket fick vi tacka nej till flera kampanjer, säger von Stein.

Black Friday levererade nya rekord

Campadre grundades 2009 och erbjuder kampanjer på premiumvarumärken inom mode och livsstil. Man har drygt 1 miljon medlemmar i Norden, och precis som många andra var även de sugna på att shoppa loss under Black Friday-helgen.

– Under de första timmarna efter att vi lanserat kampanjerna på Black Friday registrerade vi en order var femte sekund vilket är nytt rekord för oss, säger von Stein.

Även om det endast verkar vara för de inledande timmarna på dagen så innebär det att man slog Sportamore, som under Cyber Monday tog emot en order var åttonde sekund, på fingrarna. CDON var däremot något värre med en order var fjärde sekund.

Annons