Annons

Care of Carl ökade med 28 procent - slog 178 miljoner Henning Källqvist, vd och medgrundare Care of Carl

Care of Carl ökade med 28 procent - slog 178 miljoner

2017-11-29 12:00

Växer med lönsamhet.

Herrmodeföretaget Care of Carl har lagt ett framgångsrikt år till handlingarna. Under verksamhetsåret 2016/2017, som för Care of Carls del tog slut den 30 april i år, innebar en omsättning på drygt 178 miljoner kronor, vilket är en ökning på 28 procent jämfört med året före.

"Ungefär som förväntat"

Samtidigt fortsätter e-handlaren att växa på resultatsidan, där årets resultat efter finansnetto landade på knappt 21,2 miljoner kronor. Siffran kan jämföras med de 18,7 miljoner företaget nådde upp till för perioden 2015/2016.

- Vi är väldigt nöjda med vår utveckling under det senaste året som också blivit ungefär som förväntat, kommenterar vd:n Henning Källqvist i ett mejl till Ehandel.se.

Vad beror ökningen på?

- Vi fortsätter att växa organiskt tillsammans med våra befintliga kunder. Vårt utbud har utökats, till exempel genom den senaste avdelningen ”Les Créateurs” som innehåller cirka tio nya varumärken, skriver Henning Källqvist, och fortsätter:
- Nya kunder har också hittat till oss på alla våra tre marknader, Sverige, Norge och Danmark och dessutom har våra befintliga kunder fortsatt att handla hos oss vilket vi är väldigt glada för.

Ny avdelning ger Care of Carl tio nya varumärken 

Annons
Annons

Började med bakluckeleverans

Under hösten har Care of Carl hunnit med att uppdatera sin sajt med bland annat förbättrade produktbeskrivningar och enklare navigering, och företaget har också infört nya leveransmetoder. Henning Källqvist nämner till exempel samarbeten med Instabox och Best, och alldeles nyligen hoppade Care of Carl även på bakluckeleveranserna som PostNord genomför i samarbete med Volvo.

LÄS ÄVEN: Care of Carl nästa e-handlare att ta sig in i kundens bil

- Framöver kommer vi fortsätta att lägga allt fokus på förbättra vårt sortiment och köpupplevelse.

Hur mycket räknar ni med att omsätta i år?

- Vi fortsätter att växa, avslutar Henning Källqvist. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Videointervju: Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Varför tackade hon nej till Amazon?

Kronans: Kombon fysiska apotek och <nobr>e-handel</nobr> är stark

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

Pumpar upp sin omnikanal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

De flesta vänder sig endast till Amazon, och är nöjda med det.

PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

I dag: PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

Helt öppet paketnätverk.

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

"Äger hela leveransprocessen".

Annons
Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta