Annons

Cerveras nya E-handel ska knyta samman kanalerna

Cerveras nya E-handel ska knyta samman kanalerna

2015-06-15 10:28

Butikskedjan Cervera storsatsar online med en ny e-handelssajt som ska lanseras i höst.

Tidigare i våras stod det klart att investeringsfonden Accent Equity köper Cervera av ICA Gruppen. Nu planerar inredningskedjan en storsatsning på nätet med en ny och modern e-handelsplats.

Den nya sajten ska lanseras under hösten och tanken är att e-handeln på ett naturligt sätt ska samverka med det befintliga butiksnätet.

Annons
Annons
– E-handelskanalen har inte samma fysiska begränsningar som våra butiker, och här kan vi erbjuda ett fullsortiment för kunder i hela landet. Vår målsättning är att få nöjdare kunder och även nå nya målgrupper, säger Marcus Barnden, e-handelsansvarig på Cervera.

Långsiktig strategi

Cerverakedjan har i dagsläget 70 butiker och omsatte under 2014 cirka 930 miljoner kronor i konsumentledet. Butikernas sortiment består idag av drygt 6000 artiklar och för att få till en fungerande lösning har Cervera valt att använda sig av e-handelslösningen STORM från enferno.

– För att nå framgång behöver Cervera stärka upp sina processer och arbetsflöden, samt jobba fram en långsiktig strategi för sortimentsbreddning online, säger Michael Hallberg, Senior Partner på enferno.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons
Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Annons
Annons
Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta