Annons

DPD satsar på smidiga leveranser med ny app

DPD satsar på smidiga leveranser med ny app

2015-06-16 11:01

En ny app från distributören DPD ska göra det möjligt för mottagaren att bestämma hur och när varorna levereras.

Flexibilitet och leveransalternativ har blivit allt viktigare för nätkunderna och flera distributörer jobbar nu på nya flexibla alternativ. En av dessa är transportören DPD som under hösten 2015 kommer att lansera en ny app riktad till paketmottagare.

Tanken är att appen ska förbättra leveransupplevelsen genom personliga profiler där mottagaren får tillgång till en rad tjänster. Appen fungerar bland annat som en portal där mottagare kan se alla varor som är på väg och inte behöver spåra paketen var för sig. Det är även möjlig för mottagaren att bestämma hur och när varorna levereras.

Annons
Annons
– Du skriver in dina leveranspreferenser så kan DPD se hur och när du vill ha dina varor levererade. Om du dina preferenser ändras så meddelar du oss bara via appen så anpassar vi oss efter dig, säger Dwain McDonald, DPD UK CEO.

Välja tidsintervall

Den nya appen hänger tätt ihop med leveranstjänsten Predict som lanserades i mars 2010 i Storbritannien. Predict lovar leverans inom en timmes tidsintervall och ger mottagaren möjlighet att ändra leveransalternativ fram till 15 minuter före det att varan ska levereras.

– Kunder värdesätter tillgången till flera leveransalternativ högt när de handlar på nätet. DPD fortsätter trenden med flexibilitet hela vägen ut i sista ledet av leveransen, och det kan få stor betydelse för vilken webbshop kunderna till sist väljer att handla i, säger Steffen Pasgaard, Direktör i mjukvaruföretaget EDI-Soft.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta