Annons

DPD satsar på smidiga leveranser med ny app

DPD satsar på smidiga leveranser med ny app

2015-06-16 11:01

En ny app från distributören DPD ska göra det möjligt för mottagaren att bestämma hur och när varorna levereras.

Flexibilitet och leveransalternativ har blivit allt viktigare för nätkunderna och flera distributörer jobbar nu på nya flexibla alternativ. En av dessa är transportören DPD som under hösten 2015 kommer att lansera en ny app riktad till paketmottagare.

Tanken är att appen ska förbättra leveransupplevelsen genom personliga profiler där mottagaren får tillgång till en rad tjänster. Appen fungerar bland annat som en portal där mottagare kan se alla varor som är på väg och inte behöver spåra paketen var för sig. Det är även möjlig för mottagaren att bestämma hur och när varorna levereras.

Annons
Annons
– Du skriver in dina leveranspreferenser så kan DPD se hur och när du vill ha dina varor levererade. Om du dina preferenser ändras så meddelar du oss bara via appen så anpassar vi oss efter dig, säger Dwain McDonald, DPD UK CEO.

Välja tidsintervall

Den nya appen hänger tätt ihop med leveranstjänsten Predict som lanserades i mars 2010 i Storbritannien. Predict lovar leverans inom en timmes tidsintervall och ger mottagaren möjlighet att ändra leveransalternativ fram till 15 minuter före det att varan ska levereras.

– Kunder värdesätter tillgången till flera leveransalternativ högt när de handlar på nätet. DPD fortsätter trenden med flexibilitet hela vägen ut i sista ledet av leveransen, och det kan få stor betydelse för vilken webbshop kunderna till sist väljer att handla i, säger Steffen Pasgaard, Direktör i mjukvaruföretaget EDI-Soft.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

"Är sannolikt inte naken på underkroppen".

Annons
Annons
<nobr>E-handelsleverantör</nobr> köper upp B2B-kunnig konkurrent

E-handelsleverantör köper upp B2B-kunnig konkurrent

"En perfect match".

Tuff månad för modekedjorna:

Tuff månad för modekedjorna: "Black Friday har negativ effekt"

Ras för skohandeln.

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

Ska inom kort ta "SameDay" till 36 städer.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Jollyrooms kundtjänst flyttar:

Jollyrooms kundtjänst flyttar: "Markant ökning av ärenden"

Får plats med 30 procent fler anställda.

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Ger sina kortinnehavare ny e-handelsservice.

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

"Var aldrig tänkt som en stor del av vår resa".

Annons
Annons
Facebook smygtestar <nobr>e-handel</nobr> i livesänd video

Facebook smygtestar e-handel i livesänd video

"TV-Shop" kommer till det sociala nätverket.

Villbada-Liza lägger ner:

Villbada-Liza lägger ner: "Är rena vilda västern"

Konkurrensen blev för tuff.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta