Annons

Den mest trafikerade timmen i PriceRunners historia

Den mest trafikerade timmen i PriceRunners historia

2018-11-23 07:30

Nattens Black Friday.

Prisjämförelsetjänsten PriceRunner meddelar nu på morgonen preliminära siffror från årets stora köpfest Black Friday. Den stora dagen är nu i full gång och många butiker, likt förra året, smygstartade under gårdagskvällen och flera större butiker valde just klockslaget 22.00.

- Redan vid midnatt gick shoppingen genom taket. Första timmen mellan kl 00.00 och 01.00 var den mest trafikerade timmen hittills i PriceRunners historia, säger företagets vd Nicklas Storåkers i ett pressmeddelande.

"Kommer växa med 40-60 procent"

Det är förstås för tidigt att dra några slutsatser men enligt de preliminära siffrorna så väntar sig PriceRunner en ökning med runt 50 procent för Black Friday, jämfört med i fjol.

- Baserat på aktiviteten under natten bedömer vi att Black Friday kommer växa med 40-60 procent jämfört med förra året, säger Nicklas Storåkers.

"De allra flesta butikerna sköter sig"

Som prisjämförelsetjänst så tittar PriceRunner även på de erbjudanden som e-handlarna bjuder på i år. Det talas varje år om smyghöjningar som vissa butiker använder sig av innan Black Friday. Men enligt Nicklas Storåkers så ska de flesta e-handlare ha rent mjöl i påsen.

Annons
Annons
- Vi ser att det är fler bra erbjudanden är någonsin tidigare. Och de allra flesta butikerna sköter sig. Men samtidigt ska man se upp för bluffreorna. Av de produkter som höjts i pris inför Black Friday, så ser vi nu att 41 procent ”reas” ut. I själva verket kan priset du betalar på Black Friday vara högre än för någon månad sen, säger Nicklas Storåkers.

Enligt PriceRunners undersökning så förväntar sig konsumenterna en rabatt på 40-50 procent under Black Friday.

LÄS ÄVEN: Storåkers om BF: "Kommer bli en galen shoppingdag"

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Annons
Annons
Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Patrik Rees om lojalitet:

Patrik Rees om lojalitet: "Tiden med kundklubbar är förbi"

Slår sig ihop med Ehandel.se under årets Almedalen.

Grisens år i Kina - säljsuccé i Dalarna

Grisens år i Kina - säljsuccé i Dalarna

Oväntad e-handelsexport.

 Från finansbranschen till skönhetsindustrin

Från finansbranschen till skönhetsindustrin

Nytillskott på Lyko.

Annons
Annons
Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

"Finns tankar om att gå in i fler länder".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta