Annons

Den mest trafikerade timmen i PriceRunners historia

Den mest trafikerade timmen i PriceRunners historia

2018-11-23 07:30

Nattens Black Friday.

Prisjämförelsetjänsten PriceRunner meddelar nu på morgonen preliminära siffror från årets stora köpfest Black Friday. Den stora dagen är nu i full gång och många butiker, likt förra året, smygstartade under gårdagskvällen och flera större butiker valde just klockslaget 22.00.

- Redan vid midnatt gick shoppingen genom taket. Första timmen mellan kl 00.00 och 01.00 var den mest trafikerade timmen hittills i PriceRunners historia, säger företagets vd Nicklas Storåkers i ett pressmeddelande.

"Kommer växa med 40-60 procent"

Det är förstås för tidigt att dra några slutsatser men enligt de preliminära siffrorna så väntar sig PriceRunner en ökning med runt 50 procent för Black Friday, jämfört med i fjol.

- Baserat på aktiviteten under natten bedömer vi att Black Friday kommer växa med 40-60 procent jämfört med förra året, säger Nicklas Storåkers.

"De allra flesta butikerna sköter sig"

Som prisjämförelsetjänst så tittar PriceRunner även på de erbjudanden som e-handlarna bjuder på i år. Det talas varje år om smyghöjningar som vissa butiker använder sig av innan Black Friday. Men enligt Nicklas Storåkers så ska de flesta e-handlare ha rent mjöl i påsen.

Annons
Annons
- Vi ser att det är fler bra erbjudanden är någonsin tidigare. Och de allra flesta butikerna sköter sig. Men samtidigt ska man se upp för bluffreorna. Av de produkter som höjts i pris inför Black Friday, så ser vi nu att 41 procent ”reas” ut. I själva verket kan priset du betalar på Black Friday vara högre än för någon månad sen, säger Nicklas Storåkers.

Enligt PriceRunners undersökning så förväntar sig konsumenterna en rabatt på 40-50 procent under Black Friday.

LÄS ÄVEN: Storåkers om BF: "Kommer bli en galen shoppingdag"

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

PostNord Sverige söker:

Trendanalytiker inom e-handel till PostNord Sverige

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta