Annons

Den mest trafikerade timmen i PriceRunners historia

Den mest trafikerade timmen i PriceRunners historia

2018-11-23 07:30

Nattens Black Friday.

Prisjämförelsetjänsten PriceRunner meddelar nu på morgonen preliminära siffror från årets stora köpfest Black Friday. Den stora dagen är nu i full gång och många butiker, likt förra året, smygstartade under gårdagskvällen och flera större butiker valde just klockslaget 22.00.

- Redan vid midnatt gick shoppingen genom taket. Första timmen mellan kl 00.00 och 01.00 var den mest trafikerade timmen hittills i PriceRunners historia, säger företagets vd Nicklas Storåkers i ett pressmeddelande.

"Kommer växa med 40-60 procent"

Det är förstås för tidigt att dra några slutsatser men enligt de preliminära siffrorna så väntar sig PriceRunner en ökning med runt 50 procent för Black Friday, jämfört med i fjol.

- Baserat på aktiviteten under natten bedömer vi att Black Friday kommer växa med 40-60 procent jämfört med förra året, säger Nicklas Storåkers.

"De allra flesta butikerna sköter sig"

Som prisjämförelsetjänst så tittar PriceRunner även på de erbjudanden som e-handlarna bjuder på i år. Det talas varje år om smyghöjningar som vissa butiker använder sig av innan Black Friday. Men enligt Nicklas Storåkers så ska de flesta e-handlare ha rent mjöl i påsen.

Annons
Annons
- Vi ser att det är fler bra erbjudanden är någonsin tidigare. Och de allra flesta butikerna sköter sig. Men samtidigt ska man se upp för bluffreorna. Av de produkter som höjts i pris inför Black Friday, så ser vi nu att 41 procent ”reas” ut. I själva verket kan priset du betalar på Black Friday vara högre än för någon månad sen, säger Nicklas Storåkers.

Enligt PriceRunners undersökning så förväntar sig konsumenterna en rabatt på 40-50 procent under Black Friday.

LÄS ÄVEN: Storåkers om BF: "Kommer bli en galen shoppingdag"

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

Annons
Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Annons
Annons
Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta